Senarai Blog Saya

JOM FOLLOW | ...:::: BGM online ::::....

Sabtu, 24 Oktober 2009

Pas Perak tunggu penjelasan Nik Aziz

demokrasi93.blogspot.com

IPOH – Pas Perak tidak mahu mengambil sebarang keputusan mengenai Muktamar Agung Khas (EGM) selagi tidak mendapat penjelasan daripada Mursyidul Am, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat sendiri.

Ahli Jawatankuasa Pas Pusat, Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaluddin berkata, mereka tidak mahu membuat sebarang spekulasi yang hanya disiarkan melalui media massa.

“Eesok (Ahad) kita ada perjumpaan dengan ahli jawatankuasa Pas Pusat untuk berbincang hal lain, tetapi dalam masa yang sama kita akan tentukan masa dan tarikh sesuai bagi mendengar penjelasan dari Tok Guru.

“Persoalannya di sini sekarang, kami tidak tahu sama ada kenyataan berkenaan adalah sahih atau tidak dari mulut Tok Guru, sebab itulah kami perlu mendengar penjelasan sebenar dari beliau,” katanya, semalam.

Pesuruhjaya Pas Perak, Abu Bakar Hussain pula berkata, mereka tidak mahu campur tangan terhadap cadangan EGM yang dikemukakan oleh Nik Abdul Aziz itu kerana ada agenda yang lebih besar perlu disempurnakan.

“Apa pun keputusan biarlah Pas Pusat yang tentukan (EGM). Kita hanya fokus kepada proses pemulihan demokrasi dan pembubaran DUN Perak.

“Pada kami, inilah matlamat terdekat Pas Perak bagi merealisasikan perancangan untuk mengembalikan hak rakyat serta kestabilan politik negeri,” katanya.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Adakah dengan PAS bersekongkol dengan UMNO, Melayu dan Islam akan dihormati?

Sejarah telah membuktikan apabila PAS menyertai BN ketika UMNO lemah. Apabila UMNO pulih, PAS ditendang keluar dari BN. Perkara yang sama akan berulang. UMNO akan gula-gulakan beberapa pemimpin PAS yang bermasalah supaya PAS menyertai BN. Apabila UMNO pulih atau PAS dilemahkan, PAS akan ditendang keluar sekali lagi dari BN.

Nak PAS masuk BN ker??