Senarai Blog Saya

JOM FOLLOW | ...:::: BGM online ::::....

Khamis, 26 April 2012

VIDEO: Bukti Kak Midah pinggir orang Melayu!




Pendedahan oleh Skuad Perakite..

Rabu, 25 April 2012

PANAS!! Umi Hafilda ganggu ceramah PR Malam Ini!


Adik Azmin yang mengaku dirinya masih dara, Umi Hafilda diupah utk ganggu ceramah diatas. Program akan berlangsung dalam jarak yang sangat dekat.. Moh beramai-ramai!

Selasa, 24 April 2012

Kak Midah Roboh Gerai Melayu!

Oleh AlHusseyn

Ipoh, 22 April : Akibat janji kosong seorang Adun Umno/BN, seorang peniaga gerai makanan Melayu di Pengkalan Pegoh terpaksa menerima padahnya pagi ini.

Sepasukan penguat kuasa Majlis Bandaraya Ipoh bertindak tanpa belas kesihan, merobohkan premis kedainya yang sudah bertapak di situ sejak 17 tahun yang lalu.

Pengerusi Jawatankuasa Industri, Pelaburan, Pembangunan Usahawan, Pelancungan dan Hal Ehwal Wanita, Datuk Hamidah Osman sebelum ini telah menabur janji manis kepada beberapa orang pemilik kedai yang menumpang diatas tanah rizab jalan di sepanjang Jalan Pengkalan Pegoh-Simpang Pulai.

Hamidah berjanji bahawa satu tapak berniaga – Medan Selera akan diwujudkan berdekatan kawasan berkenaan untuk para peniaga yang terlibat.

"Tetapi, pagi ini, sepasukan petugas MBI datang lalu merobohkan bangunan kedai ini tanpa ada tolak ansur lagi atau rundingan,” kata pemilik kedai makan itu pilu bercampur geram.

Orang ramai sekadar bersimpati meliahat sebuah gerai makanan yang sudah lama bertapak di situ sejak 17 tahun lalu di robohkan oleh sepasukan penguatkuasa Majlis Bandaraya Ipoh pagi ini.


Menurut suami pemilik gerai tersebut, En Lot bin Amin, dia telah membeli kedai tersebut dari pemilik asal yang juga pemilik rumah dibelakang gerai tersebut.

Kenapa hanya gerai ini sahaja yang dirobohkan?

"Tidak berapa lama kemudian, rumah di belakang itu telah dijualnya pula. Maka pembeli baru rumah itulah yang membuat komplen dan menimbulkan masalah kepada saya ,” terang Lot.

"Gerai saya ni menghalang pandangan rumahnya. Maka kini, kedai saya pagi ini telah dirobohkan,” beliau berkata dengan sedih.

Menurutnya, MBI ada memberi notis amaran, tetapi susulan telah dibuat dan notis tersebut telah ditangguhkan.

Ditanya samada beliau telah menghubungi Adun di situ, Hamidah Osman. Beliau menjelaskan sudah dibuat dahulu dan Hamidah telah berjanji akan memberikan tempat alternatif kepada mereka, peniaga-peniaga macam dirinya.

Akhbar Sinar 17 Oktober 2011 lalu, telah menyiarkan berita berkaitan isu ini dengan kepala tajuk, NOTIS DITANGGUH : HAMIDAH. (Klik Gambar Sinar untuk besarkan)

Menurut laporan tersebut, Hamidah telah mendapat persetujuan dengan pihah yang mengeluarkan notis iaitu Pejabat Daerah dan Tanah Kinta, Batu Gajah untuk menangguhkan sebarang tindakan ke atas premis yang terlibat.

Laporan Sinar tersebut turut menyebut janji manis Hamidah kepada pemilik-pemilik kedai di situ bahawa satu tapak berniaga akan diwujudkan berdekatan kawasan berkenaan.

"Saya mencadangakan agar kawasan seluas 0.8 hektar yang kini berpaya di kawasan berhampiran ditambak dan dibangunkan menjadi kawasan ganti kepada peniaga.”

Demikian janji-janji manis Hamidah Osman , untuk membangunkan sebuah medan selera khusus untuk para peniaga yang mendirikan gerai makan diatas tanah rizab jalan sepanjang jalan Pengkalan Pegoh.

Beginilah kerja Hamidah - tidak ambil berat masalah
rakyat. Mana kamu Hamidah? Tak mandang pagi tadi.

"Janji tinggal janji. Pada 28 Mac lalu Hamidah telah datang ke kedai ini dan menyuruh kami runtuhkan kedai ini atau akan dia akan runtuhkan nanti” adu pemilik kedai yang dirobohkan pagi ini. Pada 29 Mac kami dpt surat ini.” Sambil mengunjukan sekeping surat yang maksudkan.(lihat gambar atas)

Beginilah kerja Hamidah, Masanya habis dibuang dengan menyibuk mengganggu ceramah Pakatan Rakyat. Masalah rakyat diperlekehkan.Kalau Hamidah tunaikan janjinya, perkara buruk sebegini tentu dapat dielakan dan rakyat tidak akan teraniaya.

Isnin, 23 April 2012

GILA! Kak Midah hidang penari separuh bogel, babi panggang untuk ganggu ceramah Bersih..

Kalau di majlis-majlis yang lalu, wanita Umno diimport disekitar Gopeng ini, lalu dijamu oleh Hamidah Osman dengan nasi berlauk, tapi kali ini di majlis yang dihadiri oleh sebilangan kaum China, arak telah dihidangkan untuk mereka!

Bukan sekadar arak dijamu dalam majlis tersebut, malah ada beberapa anak khinzir panggang menjadi menu utama pada malam tersebut. Menurut kenkawan, ada 4 ke 5 khinzir panggang. Saya hanya sempat merakamkan gambar 2 daripada khinzir panggang tersebut.

Pelancaran Bersih 3.0 peringkat Parlimen Gopeng yang diadakan di hadapan Padang Desa Pakatan,Station 18 Ipoh , malam tadi berjalan lancar dengan kehadiran orang ramai dari pelbagai kaum.

Turut hadir dalam majlis pelancaran tersebut selain DS Nizar dan YB Dr Lee Boon Chye ialah pengerusi BERSIH 3.0 , A.Samad Ismail dan isterinya.

Hadirin bukan sahaja diberikan penjelasan mengapa perlunya rakyat berdemo 'duduk dan bantah' di Dataran Merdeka pada 28 April nanti, A.Samad Said telah menggembiran mereka dengan mempersembahkan sepotong puisi yang dideklamasikan dengan penuh syahdu pada malam itu.

Berbeza sungguh dengan apa yang ada dalam majlis tajaan Hamidah Osman yang hanya dipisahkan oleh sebatang jalan diseberang sana. Budaya hedoism turut disemarakan dengan persembahan konsert hiburan melalui penampilan beberapa penari wanita lucah separuh bogel yang terkinja-kinja dengan iringan muzik yang menggegarkan.

Hamidah dengan adiknya si Zurah kah itu?

Oops Bukan Hamidah...Hamidah sedang
baca Yassin la....

Korang jangan tengok natang tu, cer tengok sound
sistem kat belakang tu ...power ke tak power!

Wow! siap dengan sewa generator 100KVA!

Bayangkanlah konsert tersebut dengan peralatan Sound Systemnya yang cukup canggih yang layak diadakan di sebuah stadium , tetapi diadakan bersebelahan dengan majlis pelancaran Bersih 3.00 dengan hanya dipisahakan oleh sebatang jalan raya!

Bukan setakad mengadakan konsert lucah yang hingar bangar itu sahaja, malah pihak desperado tersebut turut mengadakan tarian singa dan melancarkan 'bunga api' yang berdentum dentam, menyebabkan sedikit gangguan di pihak PR.

Lihatlah, para hadirin tidak peduli dengan
gangguan tersebut.Sabar sungguh mereka ini

Campur tangan pihak polis malam tadi, tidak banyak membantu. Walaupun pihak mereka akur menurunkan kadar volume sound system mereka, lama kelamaan ianya kembali kepada asal semula.Hancus!

Sungguh ia adalah satu provokasi yang keterlaluan oleh pihak desperado tersebut. Polis hanya menjadi penonton sahaja tidak bertegas dengan tindakan mereka.

"Kami hanya sebagai orang tengah sahaja", jelas seorang SB kepada saya tanpa penjelasan lanjut.

Menurut beberapa hadirin, khemah mula dipasang oleh lewat jam 6.00 petang. Mereka kata lori MBI di situ. Apakah MBI turut bersekongkol dengan kerja-kerja mungkar tersebut?

Konsert tersebut telah ditaja sepenuhnya oleh Adun Sungai Rapat, Hamidah Osman.Ini merupakan kali ke-7 dimana majlis Pakatan Rakyat cuba diganggu dengan cara yang seumpamanya.


Di Sungai Rokam, 19 April lepas, Hamidah mengadakan bacaan Yasin berhampiran tempat ceramah kami yang diwarwarkan.Mujurlah kami mempunyai pelan B dan berjaya menggagalkan rancangan jahat Hamidah tersebut.Hamidah terasa dirinya terkanjai dan malu dengan kegagalannya itu.

Maka demi untuk menebus kemaluan tersebut, kali ini entah berapa peruntukan yang habis belanjakan semata-mata mahu membalas dendam untuk menebus kemaluannya tersebut.

Kehadiran dari pelbagai kaum
sangat memberangsangkan

Pada mulanya ramai yang tertunggu-tunggu kehadiran Hamidah untuk melihat beliau merasmikan majlis tersebut. Namun beliau tidak hadir hingga ke sudah.

Walaupun tanpa kelibat sosok Hamidah pada malam itu, orang ramai sangat menyedari bahawa itu semua adalah kerja jahat dari Ketua Wanita Umno Perak, Adun Sungai Rapat. Siapa lagi kalau bukan Hamidah Osman.

Antara hadirin malam tadi, tetap khusuk
mendengar ceramah pemimpin PR

Hamidah tidak perlulah cuba untuk menafikan perkara tersebut. Ia adalah rentetan dari beberapa beberapa kejadian yang pernah dia lakukan.

Ibarat berak ditengah jalan, bermati-matian Hamidah akan menafikan berak itu dia yang punya!

Kak Midah! jagalah orang melayu kawasan kamu!

Woi kak midah.. Apsai ko abaikan orang-orang melayu di DUN kamu.. Asyik sibuk nak jaga AC Mizal je.. dia bukan ngundi kt Sungai Rapat pon.. X cukup dengan tu, skrg dah jadi penaung puak-puak yang melalaikan orang Islam kat Malaysia ni iaitu Artis Barisan Nasional.. Ehh... Barisan Artis Nasional.. same la tu... hhehehe...

Macam-macam la kak midah oii...

Ni cerita pasai Penduduk Kampung Bendera. Bukan jauh pun dari rumah dia..kampung sebelah je.. midah laung pon dengo... hehe..

Udah berpuluh taun dia buat aduan.. langsung xda jalan penyelesaian.. Udah jumpa Zambry pon xde tindakan,.. jgn kerja nak jaga AC Mizal tu je... jaga pengundi kamu...

bace kt bawah ni..


Menyedari peri tingginya tanggung jawab yang digalas sebagai Penyelia Pusat Khidmat Masyarakat (PAS) DUN Sungai Rapat saya memilih untuk meneruskan tugasan menjejaki isu-isu rakyat yang masih belum diselesaikan oleh pihak ADUN Sungai Rapat serta kerajaan negeri dan tempatan.

Pada 21 April 2012 Pusat Khidmat bersama rombongan PAS Kawasan Batu gajah serta Unit Penerangan MTD Sungai Rapat Setiausaha Kerja Lajnah penerangan PAS Negeri Perak telah berada di Kampung Bendera yang berada di dalam kawasan Dewan Undangan Negeri Sungai Rapat untuk mendengar sendiri permasalahan keperluan asasi masyarakat kampung di sana.

Melalui tinjauan pihak kami ke rumah wakil penduduk Kampung Bendera yang dikenali sebagai Saudara Halil, beliau memaklumkan bahawa beberapa jalan penting di kampung tersebut belum disediakan lampu jalan walaupun telah puluhan tahun membuat permohonan. Malah lebih malang dan menyayatkan hati, beberapa penduduk membuat pendawaian sendiri dengan memasang lampu kalimantang di tepi pokok sepanjang jalan. Disebabkan kawasan rumah berkenaan yang gelap dengan hutan kecil dan pokok, menimbulkan kebimbangan beberapa warga emas yang turut menggunakan jalan itu pada awal pagi dan waktu malam.

Kemudahan jalan tar di beberapa jalan di kampung berkenaan juga seolah-olah dinafikan hak. Saudara Halil memberi tahu beberapa jalan di kampung itu tidak diturap semula atau dibaiki lebih 20 tahun. Jalan yang turut dilalui oleh bas sekolah turut menghadapi masalah dan ia boleh menjejaskan keselamatan para pelajar yang menggunakan kemudahan tersebut.

Tinjauan kami juga mendapati sistem perparitan di beberapa halaman rumah tidak memuaskan. Bayangkan keadaan longkang yang hanya layak wujud pada tahun 1960an kini masih kekal di kampung yang berada di sebuah negeri yang membangun pesat!

Persoalan kami adakah YB Dato’ Hamidah yang melihat DUN Sungai Rapat di sudut komersial sahaja sehingga hanya menumpu pemusatan pembangunan di Seksyen 18 dan Medan Gopeng sahaja. Sedangkan di kampung yang turut diwakili oleh beliau kawasannya cukup dhoif.

Menurut beberapa penduduk Kampung bendera YB Dato’ Hamidah tidak pernah turun meninjau sendiri 3 permasalahan utama yang kami gariskan ini. Malah janji untuk melihat sendiri kawasan berkenaan hanya bagaikan menanam tebu di bibir sahaja.

Penduduk kampung berkenaan bertekad untuk menukar undi mereka selepas kesal dengan layanan hening pihak berkuasa terhadap rayuan dan surat bertulis yang mereka kemukakan.

Pihak kami diberi peluang untuk melihat sendiri salinan surat kepada pihak ADUN malah ianya disertakan juga dengan himpunan tandatangan penduduk kampung berkenaan.

Adakah disebabkan tulisan mereka tidak berbahasa Melayu tinggi, ejaan yang tidak kemas menyebabkan pihak ADUN menyepi dan meminggirkan rakyat bawahan? Sedangkan suatu ketika dahulu pemerintahan Saidina Umar Al Khattab sanggup mendengar rintihan rakyat bawahan walaupun dinyatakan oleh rakyat yang berpendidikan rendah.

Kami bertekad untuk mendedahkan permasalahan ini serta mendesak kerajaan untuk menyelesaikan isu tertunggak berkenaan.

Janganlah kita hanya berselogan tidak meminggirkan seorang pun rakyat sedangkan hakikatnya kita hanya mementingkan kawasan rakyat yang memberi nilai ringgit dan nama sahaja kepada kita.

Pihak kami juga akan terus berjuang suara marhain sebegini waluapun tidak berada di kerusi eksekutif kerana inilah janji kami atas nama Parti Islam SeMalaysia.

Radzi Zainon

Penyelia Pusat Khidmat Masyarakat (PAS) DUN Sungai Rapat







Ahad, 22 April 2012

Midah oh Midah.. Kata nak jaga melayu.. ptuih!

Dipetik Dari: Perakite Daily

GOPENG: PAS Gopeng kesal dengan tindakan Adun Sungai Rapat, Dato’ Hamidah Osman kerana meminggirkan orang melayu tentang pemberian Skim Khairat Kematian di DUN tersebut.

Calon Pakatan Rakyat DUN Sungai Rapat, Ustaz Ir Radzi Zainan berkata, hasil tinjauan yang dibuat, pihaknya gagal mengesan penerima bantuan dari kalangan orang melayu.

Katanya, dakwaan tersebut dapat dikuatkan lagi dengan laporan Sinar Harian 4 Ogos 2009 dan 1 Oktober 2009 (lihat gambar dibawah) yang mengatakan hanya kaum India dan Cina sahaja yang menerima bantuan ini.





“Pihak kami hanya mengesan beberapa penerima terpilih dari kalangan orang melayu yang mungkin berkepentingan dalam Umno,” katanya ketika ditemui Team Perakite Daily 22 April lalu.

Tambahnya, beliau juga mempersoalkan adakah program kebajikan ini masih kekal sehingga kini.

"Adakah bantuan kepada kaum bukan melayu ini hanya untuk menutup kesilapan beliau yang pernah menghina kaum India yang mengatakan ‘jika jumpa ular dan seorang India, pukul india dulu’ di Dewan Undangan Negeri suatu ketika dulu?” ujar bekas calon PAS di DUN Sungai Rapat pada PRU12 lalu.

Tindakan ini juga katanya berkemungkinan kerana beliau terdesak untuk meraih undi bukan melayu.
“Mungkin beliau tidak yakin undi melayu sudah cukup untuk memberi kemenangan kepada Umno dalam PRU13 nanti,” jelasnya.

Sabtu, 21 April 2012

Hamidah Penaung artis-artis yang melalalaikan Umat Islam









Adun Sungai Rapat, Kak Midah Osman menjadi penaung artis-artis yang sedang bergiat melalaikan umat Islam di negara Ini.


Team yang digelar Barisan Artis Nasional (BAN) ditubuhkan sebagai platform penggiat seni membantu mana-mana kerajaan negeri mempromosikan pelbagai produk pelancongan, kata Presidennya Datuk Mizal Zaini.


Mungkin lepas ni kalau kalah dia nak mintak jadi senator dan nak jadi Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan menggantikan Rais Yatim. hehehehe...


Hamidah dengan AC Mizal ni sangat akrab dan susah sangan nak direnggangkan. Macam tak ada artis lain.. Adakah ada perjanjian selepas masuk UMNO??

Kak Midah terdesak raih undi Cina


comel-comel.. Ustazah-Ustazah Umno meraih undi


sumber gambar: Blogger Hamidah.. syukran2.. hehe

Hamidah ketika ini udah terdesak nak cari undi cina. Ternyata dia tidak dapat lagi mengharapkan undi melayu yang kini sudah berfikiran matang.

Sekarang ni setiap rumah dia pegi, akan di 'jaja' dengan plastik tertera gambarnya yang belum lagi yakin dirinya akan jadi calon lagi.

Biasalah Umno, semua berebut. PAS dengan berani sejak awal mengisytiharkan Ustaz Radzi sebagai calon dan ianya tidak lagi dirahsiakan.

Setiap rumah yang Hamidah dan kuncunya pegi, dia akan tampal bendera BN di rumah yang dikunjunginya.

Hamidah perlu ingat, jangan perasan jika dah tampal bendera BN tu dia akan sokong anda. Itu cara lapuk.

Nantikan pendedahan kami tentang ketidakpuashatian seorang penduduk di DUN Sungai Rapat.

Rabu, 18 April 2012

PALING TERKINI.....!!


HEBAHKAN KEPADA ORANG RAMAI..

MASA 9.00 MALAM

Isnin, 16 April 2012

Ditawar RM20 ribu buat pengakuan di TV

sumber: perakitedaily.blogspot.com

Seorang yang tenang, berjambang lebat dan sedikit beruban dijanggutnya, bertanda hitam di dahi, mulutnya kumat-kamit membaca potongan ayat Al-Quran sebelum memulakan bicaranya. Muhammad Fisol bin Ansan, 52, kini dikenali sebagai ustaz, bukanlah sembarangan orang. Beliau pernah didera, diugut, ditawarkan wang RM50,000 supaya beliau membuat pengakuan palsu di televisyen memuji dasar-dasar kerajaan pemerintah semasa menjadi tahanan ISA (Akta Keselamatan Dalam Negeri) ketika era Dr. Mahathir suatu ketika dahulu.

Beliau yang sesekali berjenaka, adalah antara ramai di kalangan ahli PAS yang ditahan dalam usaha kerajaan pemerintah mengekang gerakan pro-Islam yang dianggap oleh Mahathir sebagai ancaman yang cuba menjatuhkan kerajaan pemerintah kononnya melalui gerakan “revolusi bersenjata” pada masa itu.

Akta Keselamatan Dalam Negeri digunakan untuk menahan orang-orang yang disyaki tanpa dibicarakan dan tanpa sebarang bukti yang boleh dikaitkan dengan tuduhan yang dikenakan.

Selain itu, beliau turut didera dengan dicabut misai, merangkak di bawah meja, dikapit kuku serta berdiri sebelah kaki hingga peluh menitis dan juga dilarang mengerjakan solat. Beliau juga menerima bermacam-macam jenis ugutan seperti membuatkan isterinya meminta cerai, ditarik balik biasiswa pengajian, dibuang kerja dan juga ditahan tanpa tempoh.

Kebanyakan masanya, beliau dikenakan hukuman kediaman terhad, dengan anggota polis sentiasa membuat kawalan ketat di hadapan rumahnya 24 jam sehari, dan setiap aktivitinya dipantau oleh pihak berkuasa.

Semua jenis tawaran, deraan dan ugutan itu tidak sedikitpun melemahkan imannya untuk terus mempertahankan prinsip perjuangan yang telah sebati dalam dirinya dan sudah tertanam jauh di dalam lubuk hatinya iaitu mahu hidup dan mati bersama-sama Islam, agama Tauhid. Biar sebesar mana sekalipun jumlah wang ditawarkan, beliau bukanlah mengejar kesenangan dan kemewahan hidup di dunia sebaliknya beliau hanya mahukan keredhaan Allah semata-mata. Biar sehebat mana ugutan diterima, beliau hanya takut kepada Allah sahaja.

Penerapan dasar sekular yang semakin meluas didokongi oleh Mahathir ketika itu membuatkan PAS menentang sekeras-kerasnya ideologi terbaru ini. Dasar sekularisme meletakkan agama di suatu sudut, memisahkan perkara-perkara ibadah dan kepercayaan kepada Tuhan dari amalan-amalan kehidupan, malah Islam dibuang jauh-jauh dari nilai-nilai kehidupan. Apa yang kita lihat hari ini, sistem kehidupan kita sudahpun diterapkan dengan unsur-unsur sekularisme. Sistem pinjaman berbentuk riba yang tidak lagi boleh diamalkan oleh umat Islam kerana hukumnya tetap haram. Sistem pendidikan yang mengkesampingkan pendidikan kerohanian sebaliknya menjurus kepada kemajuan sains ciptaan dan inovasi. Sistem urusniaga yang berdasarkan spekulasi tidak lagi memandang sesuatu barangan itu berdasarkan nilainya.

Ditambah pula dengan kempen propaganda melalui media cetak dan elektronik yang hanya membodek dan menjilat pemimpin pemerintah diserap ke dalam minda masyarakat, kebebasan bersuara disekat, pada masa itu teknologi internet belum ada, rakyat tidak mempunyai alternatif lain selain hanya menerima apa saja yang disogokkan di televisyen, radio dan akhbar yang dikongkong oleh kerajaan pemerintah.

Menurut Fisol yang begitu senang sekali berbicara, semua tuduhan yang dikenakan ke atas beliau adalah rekaan semata-mata dan tidak pernah dibuktikan. Malah beliau sendiri tidak pernah melihat mahupun memegang apa-apa jenis senjata yang dikatakan.

Suasana politik di negara ini tidak sama seperti apa yang sedang berlaku di Afghanistan ketika itu. Negara para pejuang Mujahid itu sedang menghadapi tentera kafir yang memiliki kelengkapan senjata moden dan terhebat mengebom kampung halaman mereka, membunuh wanita, kanak-kanak dan orang-orang tua serta sedang menghancurkan sebuah negara yang majoritinya adalah orang Islam. Mereka layak dibantu dan mereka juga amat memerlukan bantuan dari saudara seMuslim yang berada di seluruh dunia. Sedih dan kecewa melihat nyawa saudara-saudara Islam sedang melayang di Afghanistan, pemuda-pemuda bangkit untuk menentang kezaliman yang sedang dilakukan oleh orang kafir. Pemuda-pemuda PAS juga tidak terkecuali untuk turut menyertai perjuangan mempertahankan kesucian Islam maka mereka berhijrah ke negara yang sedang dihancurkan itu demi mempertahankan maruah dan kesucian Islam. Ini adalah ujian yang terhebat, berkorban jiwa demi agama adalah pengorbanan yang amat besar kerana itu Allah menjanjikan syurga kepada para syuhada.

Disebabkan itu juga, PAS dituduh sedang merancang suatu gerakan revolusi mengangkat senjata untuk menjatuhkan kerajaan pemerintah serta melancarkan operasi assasin untuk membunuh pemimpin yang mengamalkan dasar sekularisme. Operasi kerajaan pemerintah menangkap individu-individu yang disyaki untuk membendung gerakan yang kononnya membawa negara menuju ke arah revolusi ini. Oleh kerana terlalu takut dengan kemungkinan gerakan revolusi pro-Islam bertapak di negara ini, ISA digunakan dengan tidak perlu mencari bukti yang nyata untuk mendakwa orang-orang ini. Tidak cukup dengan tekanan ke atas individu yang ditahan, ahli keluarga tahanan turut menjadi mangsa disekat dari menikmati kehidupan seperti rakyat biasa, antaranya sukar mendapat pekerjaan, tidak berpeluang belajar di universiti, tidak dibenarkan lulus dalam peperiksaan dan sebagainya.

“ISA sepatutnya sudah lama dihapuskan. Ia adalah undang-undang ‘draconian’ yang menahan individu tanpa bicara. Mereka boleh menuduh sesuka-hati demi mengekang perkembangan Islam di negara ini,” menurut Fisol.

Menurutnya lagi, apa saja undang-undang yang menyekat kebebasan bersuara termasuk OSA juga patut dihapuskan. Undang-undang sebegini menafikan hak individu dalam menyuarakan pendapat.

“Undang-undang yang bercanggah dengan Islam patut diubah, hanya satu saja undang-undang yang wajib kita laksanakan iaitu undang-undang Al-Quran.

“Mereka yang suka kepada maksiat, suka melakukan jenayah, rasuah, pecah amanah, salah guna kuasa, kerana itu mereka takut kepada Islam. Mereka terang-terang menolak hukum Allah. Menolak hukum Allah bererti berperang dengan Allah,” jelas Fisol lagi.

Beliau yang masih terus bersama PAS sehingga hari ini tetap yakin dengan perjuangan parti itu biarpun senario politik hari ini jauh berbeza dari dahulu di mana PAS kini sudahpun mempunyai sekutu parti politik bukan Islam iaitu DAP dan parti latar belakang berbilang kaum PKR. “Biarpun PAS kini bekerjasama dengan parti-parti lain, apa yang paling penting, PAS tidak berganjak dari dasar perjuangan yang asal iaitu meletakkan Islam sebagai teras dalam perjuangan,” ujarnya.

PAS sebagai sebuah parti politik yang memperjuangkan Islam tidak pernah menggunakan pendekatan keganasan revolusi, sebaliknya menggunakan pendekatan aman tanpa senjata, mengembangkan dakwah serta berpegang kepada prinsip demokrasi yang diamalkan di negara ini.

Walaupun dasar perjuangan menegakkan sebuah negara Islam yang mengamalkan ajaran-ajaran dari Al-Quran dan Hadis, menurut hukum-hukum yang telah ditetapkan oleh Allah S.W.T, perjuangan parti politik di negara ini perlu diterjemahkan melalui kertas undi. Itu yang telah diputuskan dan disepakati bersama oleh setiap anggota parti.

Ini bercanggah sekali dengan tuduhan yang dilemparkan oleh pihak pemerintah. Ketakutan Mahathir ke atas gerakan pro-Islam dengan membanteras, menangkap dan memenjarakan orang-orang yang disyaki tanpa dibenarkan membela diri tidak ubah seperti ketakutan Raja Firaun. Firaun raja zalim memerintahkan setiap bayi lelaki yang baru lahir mesti dibunuh kerana menurut kepercayaannya, akan lahir seorang lelaki dari kalangan rakyatnya yang akan menjadi orang yang menentangnya suatu hari nanti. Akhirnya Allah mengutuskan bayi lelaki yang dipelihara oleh permaisurinya yang satu-satunya tidak dibunuh oleh Firaun, bayi itulah yang membesar sehingga apabila dewasa menjadi utusanNya menyampaikan dakwah dan membawa kebenaran kepada Raja Firaun itu. Kerana keangkuhan Firaun, Allah menenggelamkannya di Laut Merah dan jasadnya sehingga hari ini menjadi tatapan dan bukti kebesaran Allah. Mungkin kerana itulah, Mahathir dahulunya digelar Mahafiraun – gabungan namanya dengan nama Firaun, kerana tindak-tanduknya serupa dengan Raja Firaun.

Bahawa sesungguhnya jalan kebenaran itu tetap berada pada tempatnya yang paling tinggi, ia tidak dapat ditandingi oleh kebathilan. Kerana itu, setiap orang Muslim berdoa di setiap rakaat dalam sembahyangnya “ihdinas siratal mustaqim” – tunjukilah aku ke jalan yang benar!

Jumaat, 13 April 2012

TERKINI: lebih 2000 mahasiswa sertai Demonstrasi Mansuh PTPTN


KUALA LUMPUR: Lebih 2000 hadir dalam Demonstasi Mansuh PTPTN di Ibu Negara hari ini. Ketika ini demonstran sedang menuju ke Dataran Merdeka.

Antara yang turut kelihatan dalam demonstran ini ialah Pengerusi SMM Safwan Anang, Bekas Pengerusi SMM, Ahmad Syukri, Adam Adli dan pimpinan mahasiswa.

Cikgu dipaksa datang Himpuna Pemuda BN?


Kalau ikut maklumat banner diatas ini, ada perjumpaan Pemuda BN di kediaman Menteri Besar Perak , Sabtu 14 April jam 12.00 tengahari ini.

Tak kisahlah pasal program perjumpaan Pemuda BN tu. Tapi yang amat mengisahkan, ialah cikgu-cikgu telah diarahkan untuk turut hadir dalam program Umno/BN tersebut!

Korang boleh tengok portal PPD tu di sini

PPD telah memberikan alasan kononnya untuk bertemu dengan Menteri Dalam Negeri! Kesian buat susah guru-guru berkenaan.Bukan sikit , seramai 58 guru dipaksa supaya hadhir dalam program pemuda BN itu.

Surat arahan daripada PPD ke beberapa sekolah menengah di sekitar bandar Ipoh yang mengandungi senarai nama guru-guru yang dipaksa hadhir :

Nak lihat sepenuhnya, sila klik di sini

Beginilah tindakan terdesak UMNO/BN.PPD pun mereka nak perlembukan.Aku harap guru-guru yang terlibat janganlah takut dengan arahan seperti ini; dan jangan relakan diri kita diperkotak-katikan oleh mereka yang menyalahi kedudukan merteka untuk terus berkuasa.

Kalau terpaksa pergi, pergilah, tapi bila masa mengundi nanti, cikgu-cikgu yang terasa dianiaya sebegini, sila pangkah Pakatan Rakyat.

Blog Alhusseyn

Selasa, 10 April 2012

Pak Najib udah pandai pakai rantai...

sumber: http://perakitedaily.blogspot.com/2012/04/najib-pakai-rantai.html


Aduhai... semenjak jadi Menteri Wanita ni, sudah pandai pakai rantai. Mungkin ini wassatiyyah yang Umno perjuangkan... Yang pasti ni bukan ajaran Rasulullah

Isnin, 9 April 2012

Zambry tak ada teloq!

Sila layari http://perakitedaily.blogspot.com/






IPOH: Isu projek pusat pengagihan bijih besi Vale International tidak kedengaran dalam ucapan penggulungan Sidang DUN hari ini.

Ketua Pembangkang, Dato’ Seri Ir Nizar berkata, beliau mengharapkan Menteri Besar, Dato’ Seri Dr Zambry memberi respon cabaran kami supaya mendedahkan semua dokumen mengenai projek Vale termasuklah minit-minit mesyuarat, dokumen perjanjian dan sebagainya namun tidak kedengaran.

“Pangkor (Dr Zambry-BN) hari ini banyak tidak menjawab soalan yang ditanya termasuklah isu Vale yang sedang heboh diperkatakan,” katanya dalam kenyataan medianya hari ini di lobi Dewan Undangan Negeri Perak, Ipoh.

sumber: http://perakitedaily.blogspot.com/2012/04/video-isu-vale-senyap-di-hari-terakhir.html

Jumaat, 6 April 2012

Apasai Model Wassatiyyah menyorok tu? heh

Hajjah Rosmah Mansor, hadir semasa siaran langsung program keagamaan yang diterbitkan oleh TV3, Kulliyah Al di Seri Perdana semalam. dengan tajuk "kesederhanaan"

Turut hadir, laki dia Al-Fathil Ustaz Najib Al-Hafiz bersama mufti Perak...

Kenapa sorok2 tu... hehe... mmg sederhana betul.. nak pakai tuduh pon mana leh lebih2.. sederhana sudahlah... kan2... hehe


kalau ada teloq! dedahkanlah!



Ari ni Zambry buat sidang media kt lobi Sidang DUN, dia cuba alih utk tidak mendedahkan semua dokumen dan siapa harta makmur...

nampak gayanya Zambry udah takut, takut nak dedahkan dokumen2, sebab dia akan kantoi!

kalau ada teloq! dedahkanlah!

Isnin, 2 April 2012

Radzi Zainon Cabar Hamidah debat! berani?!!!

Bakal Calon Pakatan Rakyat Dun Sungai Rapat, Ust Radzi Zainon mencabar Adun Sungai Rapat, Hamidah Osman berdebat secara terbuka diatas satu pentas yang sama, atas sebarang isu yang dipilihnya sendiri.

Cabaran Radhi adalah ekoran keghairahan Hamidah yang sudah banyak kali turut menganggu di setiap kali Pakatan Rakyat mengadakan majlis ceramah.

"Kat mana kita buat ceramah, Hamidah pun sibuk buat ceramah dekat tempat kita semata-mata untuk menganggu,” terang Radhi.

"Dengan ini saya cabar Hamidah untuk berceramah atas satu pentas yang sama dengan saya. Sebaik-baiknya diadakan di Arena Square Batu Gajah,” tambahnya lagi.

Radhi mencabar Hamidah supaya menerima pelawaannya supaya rakyat setempat boleh mendengar hujah masing-masing.

"Samada mahu berhujah mengenai 'Sifar Setinggan’ atau apa saja, kita minta Hamidah sendiri tentukan. Yang penting dia bersetuju berdebat dengan saya," katanya tegas.

Sementara itu, seorang peniaga tempatan, Encik Anuar Ibrahim menyatakan beliau dan beberapa orang rakan niaganya sanggup untuk membiayai makan minum percuma kepada orang ramai yang menghadiri majlis debat antara Radhi dan Hamidah jika benar Hamidah bersetuju dengan pelawaan Radhi tersebut.

Kesanggupan Anuar dan rakan-rakannya itu untuk membiayai kos makan minum percuma untuk orang ramai pada majlis tersebut menggambarkan terdapat sebahagian rakyat yang berhajat benar mahu melihat dua orang tokoh tempatan ini berdebat atas pentas yang sama.

Dengan cara ini, tidak payahlah lagi Hamidah menghabiskan beribu-ribu wang untuk menaja majlis ceramahnya kerana Anuar dan rakan-rakannya akan menaja segala keperluan untuk mengadakan majlis tersebut.Hanya menunggu kesanggupan Hamidah sahaja.

Hamidah tidak perlu menyediakan bas untuk mengangkut orang ramai kerana jika majlis itu menjadi kenyataan, orang ramai tentunya akan berpusu-pusu dari seluruh pelusuk negeri Perak.

Hamidah patut mengambil kesempatan ini kerana akan dapat mempromosikan dirinya; melainkan dia seorang betina yang pengecut.

Menurut Radhi, dia memberikan masa dua minggu kepada Hamidah untuk memberi respon terhadap cabarannya itu. Beranikah Hamidah?