Senarai Blog Saya

JOM FOLLOW | ...:::: BGM online ::::....

Selasa, 24 November 2009

Kemelut MCA buka peluang DAP



GOMBAK SETIA- Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Dr Hasan Mohammed Ali menganggap kemelut yang melanda MCA adalah peluang emas dan kesempatan DAP untuk meraih sokongan di kalangan kaum Cina.

Menurut Dr Hassan, peluang emas itu perlu digunakan sebaik mungkin agar kaum Cina yang dilihat hilang tempat bergantung itu dapat bersama dalam Pakatan Rakyat (PR) sekali gus memberi kemenangan dalam Pilihan Raya Umum (PRU ) akan datang.

Katanya, krisis yang melanda MCA bukan sahaja akan memberi kemenangan kepada DAP malah secara tidak langsung menjejaskan dan membantutkan transformasi yang dilakukan UMNO untuk meraih semula sokongan rakyat.

“Apa yang berlaku sememangnya memberi khabar gembira dan peluang keemasan kepada PR terutama parti DAP dalam meraih sokongan terutama kepada pengundi-pengundi kaum Cina.

“Ini bukan pertama kali berlaku namun peluang keemasan in sebenarnya telah berlaku secara tidak langsung semasa krisis yang melanda pari Gerakan dan MIC sebelum ini yang mana telah memberi peluang kepada PR untuk meraih sokongan rakyat,” katanya.

Dr Hassan yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Gombak Setia, berkata, rakyat semakin muak dengan krisis yang telah melanda parti-parti komponen Barisan Nasional (BN) seperti parti Gerakan dan MIC sehingga mereka beralih sokongan kepada PR.

Sementara itu, Pengerusi DAP Wangsa Maju, Lim Ching How mengakui krisis berpanjangan yang hampir lapan bulan itu membuatkan rata-rata pengundi kaum Cina bosan dan benci dengan kekecohan yang berlaku dan dalam masa yang sama turut menerima borang keahlian dari beberapa ahli MCA.

Tiada ulasan: