Senarai Blog Saya

JOM FOLLOW | ...:::: BGM online ::::....

Selasa, 10 November 2009

Bai’ah sengaja digembar-gembur pihak anti-Islam

JELI - Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata, isu bai’ah wakil rakyat untuk menceraikan isteri dengan talak tiga sekiranya berhenti atau keluar parti sengaja digembar-gemburkan pihak anti-Islam.

Menurutnya, golongan yang sengaja mengapi-apikan perkara tersebut adalah 'mereka yang tiada kerja'.

“Pas sekarang dalam keadaan tenang dan mereka ini sengaja melakukan perkara-perkara pelik disebabkan tiada kerja yang hendak dilakukan.

“Saya sendiri tidak tahu bagaimana adanya bai’ah menceraikan isteri dengan talak tiga sekiranya berhenti dan keluar daripada parti. Mereka ini sengaja mengada-adakan cerita dan mereka ini merupakan golongan anti-Islam,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui Sinar Harian selepas menyaksikan majlis menandatangani perjanjian dan peletakan batu asas bagi cadangan projek pembangunan secara integrasi Taman Persiaran Indah di antara Majlis Daerah Jeli (MDJ) dan Kelkon Sdn Bhd.

Projek bernilai RM45 juta itu akan dimulakan pada Februari 2010 dan dijangka siap sepenuhnya tahun 2016.

Majlis yang belangsung di Dewan Balora MDJ itu turut dihadiri Yang Dipertua MDJ, Serpudin Mohamed dan Pengerusi Kelkon, Hanifa Ahmad.

Dalam pada itu Nik Abdul Aziz yang juga Menteri Besar Kelantan berkata, pihaknya tiada halangan untuk membenarkan bekas Mufti Perlis, Dr Mohd Asri Zainul Abidin berceramah di Kelantan.

“Kelantan negeri terbuka, sesiapa sahaja pun boleh berceramah di negeri ini selagi tidak bermasalah.

“Kita tidak akan ambil tindakan selagi tidak bermasalah, jika bermasalah kita akan ambil tindakan sewajarnya,” katanya.

Tiada ulasan: