Senarai Blog Saya

JOM FOLLOW | ...:::: BGM online ::::....

Selasa, 3 November 2009

Rakyat lebih Islam di bawah kerajaan PR


https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgsqjdg8thbWilC_fR5kdtz_r1otVq6AYV0ZeMox2heiTjGYpIXtImXmR0kFJZTbTwK8PPlmgvGR5LtCIUqw6HfGeiRgsiiucmn77eCJTgRHePvu9R3YClBYXNZToPYC0snrAijXn5pIf0/s400/PAKATAN+RAKYAT+4.bmp

IPOH – ”Pas adalah satu-satunya gerakan Islam tunggal di Malaysia yang menggerakkan jihad siyasi (politik) dengan menggunakan wadah berpolitik untuk berdakwah,” kata Pesuruhjaya Pas Perak, Abu Bakar Hussein kepada Sinar Harian, di sini, semalam.

Abu Bakar berkata, gerakan memperjuangkan Islam yang tidak pernah putus sejak sebelum merdeka ini, telah didaftarkan secara rasmi menggunakan medium sebuah parti iaitu Parti Islam SeMalaysia (Pas) mengikut kehendak kerajaan untuk memberikan lebih ruang bagi menggerakkan dakwah Islam di Malaysia.

Menurutnya, segala hasil daripada gerak kerja Islam yang dilakukan oleh Pas selama ini, rakyat dapat melihat dan mengenali ajaran Islam yang sebenar dianjurkan oleh Islam.

“Kini, rakyat semakin keliru melihat model Islam yang dianjurkan oleh UMNO dan hasil daripada itu telah menyebabkan rakyat semakin jauh dari memahami Islam yang sebenar.

“Hasil daripada dakwah yang dibuat oleh gerakan Islam PAS ini, kita dapat melihat bukan sahaja masyarakat Melayu dapat memahami kebaikan dan kehebatan Islam, malah masyarakat bukan Melayu bukan Islam juga dapat memahami Islam yang sebenar,” katanya.

Beliau berkata, sepanjang pemerintahan PR selama 10 bulan, ADUN PR yang bukan Islam dapat memetik beberapa terjemahan ayat al-Quran bilamana ada di kalangan orang Islam yang belum pernah terfikir menggunakan ayat itu dalam kehidupan.

“Malah, ada di kalangan ADUN PR yang bukan Islam mampu membaca ayat al-Quran, bahkan semakin ramai kaum bukan Islam memahami ajaran Islam sebenar diterjemahkan dalam perjuangan Pas.

“Justeru, Pas melihat perkara ini sebagai peluang untuk melebarkan dakwah Islam, yang menjadi asas pergerakan Pas serta melihat perkembangan baik buat Islam serta kita juga tidak menghalang masyarakat bukan Islam mengenali Islam secara lebih dekat,” katanya.

1 ulasan:

PKR (PERAMPAS KUASA RAKYAT) berkata...

Wahai Paeh,

Sila renung fakta ini.

PAS KAFIRKAN UMNO KERANA PERINTAH MALAYSIA DENGAN PARTI BUKAN ISLAM
Sejak tahun 1964 PAS telah menyatakan UMNO kafir kerana berkongsi kuasa memerintah Negara ini dengan para pemimpin bukan Islam seperti MCA & MIC kerana PAS menyifatkan perkongsian kuasa yang dilakukan oleh UMNO bercanggah dengan ajaran Islam.

Tetapi sebaliknya bila PAS hendak menyertai PR, TG Hadi Awang berfatwa pula dalam bukunya yang bertajuk “AMANAT HAJI HADI – PENGHURAIAN DAN PENJELASAN” di mukasurat 8 & 17 menyatakan bahawa HARUS bekerjasama dengan dengan orang bukan Islam. Sewaktu PAS menyertai Kerajaan Campuran dengan UMNO/BN di tahun 1973-1977, TG Nik Aziz dalam bukunya yang bertajuk “SIKAP SAYA” terbitan 15 Disember 1977 di mukasurat 3 memetik fatwa Dewan Ulamak PAS Pusat bahawa “Kerajaan Campuran adalah HARUS dan diTARJIH oleh Kongres”

Dengan itu jelas sekali PAS memang mempermainkan Hukum Allah dan berfatwa mengikut kepentingan politik dan bukannya kepentingan Islam. Sebab itu hukum-hakam dalam PAS boleh berubah mengikut isu dan kepentingan politik, sehingga PR menjadi HALAL WAJIB disokong, sementara UMNO/BN menjadi HARAM dan WAJIB ditentang. Surah al-An’am ayat 57 Surah an-Nisa’ ayat 46.

Jadi di mana tafsiran kerajaan Islam sebenarnya.

Komen Paeh sangat diperlukan setelah soalan saya tidak berjawab.

Sekian.