Senarai Blog Saya

JOM FOLLOW | ...:::: BGM online ::::....

Sabtu, 6 November 2010

Ceramah 'Bajet Seluar Dalam' dapat sambutan

Pada Kelmarin PAS Kawasan Ipoh Timur telah mengadakan Ceramah bertajuk bajet seluar dalam dan pilihanraya kecil di Galas di Batu Sapi dan Galas. Ceramah itu diadakan di Taman Temara. Ceramah tersebut mendapat sambutan yang amat baik dari penduduk setempat.

Para penceramah terdiri daripada Ahli Parlimen Bukit Gantang yang juga AJK Pas Pusat Dato' Seri Hj Ir Muhammad Nizar Jamaluddin, Ahli Parlimen Jerai Ustaz Firdaus Jaafar, Adun Canning YB Wong Kah Woh dan bekas calon PAS Dun Sungai Rapat Ustaz Radzi bin Zainon. Pada mulanya penceramah utama ialah Ahli Parlimen Pokok Sena Dato' Mahfuz Omar tetapi beliau telah digantikan oleh Ustaz Firdaus Jaafar kerana banjir di kawasan parlimen Pokok Sena semakin teruk




Naib Ketua DPPN Perak, Sdr Salman Salleh memberikan ucapan



Haji Ismail turut hadir


Ustaz Radzi mengatakan YB Hamidah sudah takut untuk berlawan dengannya di DUN Sungai Rapat, YB Hamidah nak lari bertanding di Kuala Kangsar. Dengar cerita dia nak letak adik die bertangding di Sungai Rapat.. Betoi ke?? haha.. die ingat senang???



pengerusi majlis, Sdr Shafarizal





Ustaz Firdaus memberikan ceramah dengan penuh bersemangat dan terus bergegas pulang kerana risaukan rakyat di kawasannya yang mengalami bencana banjir.



kehadiran YB Nizar di sambut para pimpinan yang lain




YB Wong Kah Woh seorang tokoh politik muda yang bagus.



DS Nizar melancarkan buku "Nak Pilih PAS atau UMNO??"


bajet seluar dalam. ape rakyat dapat?? 300 barangan dikecualikan cukai tak kena mengena dgn rakyat. tu semua barangan Rosmah. Bangunan 100 tingkat rugikan duit rakyat
Najib kata bukan duit rakyat. tu duit PNB. Kalau bukan duit rakyat kenape masukkan dalam bajet?? ape ke tenginnye UMNO ni??



antara yang hadir..




bergambar dengan ikon rakyat

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Assalammualaikum,

Mengaku diri orang pandai-pandai dan bijak-bijak belaka. Kalau berceramah tetap tidak tertinggal dengan menuding jari. Janganlah diracuni fikiran rakyat dengan emosi darah tinggi kita. Buatlah kerja yang boleh memperbetulkan kelemahan, keborosan, kerakusan atau keburukan lainnya yang berlaku dan yang akan dilakukan pemerintah. Latihlah anak-anak sekolah agar mereka sedar dan bangun. Zaman 2000 pun dah sepuluh tahun berlalu, mengapa kemampuan diri masih di takuk lama juga. Mencabar dan mencabar sahaja. Biarkan UMNO berkelakuan demikian, kerana itu telah menjadi budaya kerjanya. Pun yang seperti itu hanya sejempul sahaja dari mereka.

Kami mahu yang bernas iaitu sesuatu yang boleh menaikkan taraf hidup kami. Nak buat seratus tingkat ke tidak menjadi hal, asalkan pulangan dividen ASB kami dibayar tinggi dan pada waktunya. Kita orang PAS pun mesti bercita-cita tinggi untuk membina 101-tingkat dengan lambang Islamnya sekali di puncak bangunan, barulah cemerlang namanya. Mengapa hati rakyat mahu disempitkan lagi, tertinggal jauh di kaki bukit dan di pinggir sungai. Akhirnya hanya kamu pemimpin sahaja yang senang lenang.

donk berkata...

tak kan le adik dia pun nak di gantikan pulak..adik dia tu harapkan punggung je besar dan cantik..tonggek sikit..kalau si zura tu le..

takda ke orang lain..yang umno ni pun satu..berilah peluang untuk keluarga lain pun kaya juga..dapat sapu dan lipat duit rakyat ni..jangan family dia je..

rumah dah banyak dah..kereta pun estima baru..tu baru jadi pembantu yb..

kalau jadi yb..tak tau lah kaya mana jadinya..