Senarai Blog Saya

JOM FOLLOW | ...:::: BGM online ::::....

Rabu, 3 November 2010

BONGKAR!!- Siapa Mat Nor Deris sebenarnya


gambar diambil di facebook

Sapow mun ni Mat Nor Deris?

Setelah ambo siasat mako banyoklah cerito pasal anok deris ni. Loni dio tersohor dengan gelaran ore gilow natey. Bukey ambo hok kato, tapi rama dok pakat2 kato dio gilow supow bewok gyiye pasal dio wat gilow gi bedebat dengan Tok Guru Nik Aziz di rumah bekas ADUN Galas, Omar Muhamad di Sungai Terah.

Tapi sapowkah kakah nyor ni hok sebenar-benarnyo?

Kakah ni adolah bernama Al-Ustaz Mohd Nor bin Deris yang merupakan bekas pensyarah fakulti syariah, Akademi Islam, Universiti Malaya, bekas anggota dewan ulama’ Pas ‘81 – ’88, masuk UMNO 1999 hingga kini.

Kakah ni dulunya adalah ahli Pas dan merupakan ahli Pas yang sangat teruk dan merupakan salah satu penyebab mengapa Pas tidak diterima dahulu. Kata salah seorang pemuda yang pernah menjadi anak muridnya di Universiti Malaya. Beliau memberitahu bahawa Kakah ni ketika pembelajarannya tidak lain selain menghina tok guru dan juga Umno. Beliau juga pernah diboikot oleh pelajarnya sendiri kerana sistem pembelajaran yang radikal dan tidak berasas.

Dahulu Kakah ni tersangatlah membenci UMNO dan kakah ni lah yang mengeluarkan fatwa yang bersalaman dengan orang umno adalah haram. Paling dasyat beliau juga pernah memberitahu apabila bertemu dengan orang umno maka hendaklah memalingkan muka dan jangan memandang pun wajah mereka. Menurut sumber lagi, beliau pernah mengunakan bendera Umno sebagai kain alas untuk mandi kerana bencinya yang mendalam pada UMNO.

Tapi hari ini, Kakah ini telah pun menjadi ahli umno dan tidak diketahui pula samaada kakah ni bersalam atau tidak dengan orang Umno.Kakah ni bukan sahaja menjadi ahli Umno bahkan diantara orang yang kuat menghina tok guru. Terbaru beliau telah menyamakan tangan Tok Guru seperti tangan syaitan.Tugas kakah ni bukeylah berjuang untuk islam di dalam Umno tapi hanyalah menjadi alat kepada Umno untuk menyerang tok guru. Kakah ni pulok jenis makey POM!

Ambo harap, kito pakat-pakat wat sembahyang hajat blakow, semoga Kakah ni dibukakan pintu hatinya dan sempat bertaubat. Ambo juga berharap ada pihak yang akan buat sembahyang hajat dengan memohon kepada ALLAH swt semoga orang-orang yang menghina Ulamak ini mendapat balasan yang setimpal.

Ambo dan rakyat yang lain tersangatlah marah dan dukacita bila ada lagi manusia sanggup menghina tok guru, dan ambo sendiri apabila melihat video(http://www.facebook.com/video/video.php?v=139191869463051) ambo terus menadah tangan dan bermunajat kepada ALLAH swt semoga Kakah bodo po lembu ni mendapat balasan daripadaNYA dan moga-moga sempat bertaubat sebelum neraka menjamah badan mat nor anok deris ni

6 ulasan:

otaklunyai berkata...

tak yah bongkar... buang masa jer layan situa kutuk laknat tu... tengok muka pun dah boleh tau... itu semua keturunan syaitan dan iblis berjanggut...

melor berkata...

betul2. tengok muka langsung tak suci.ada hati nak lawan tok guru

Tanpa Nama berkata...

Assalammualaikum,

Seronok baca cerita ini. Bukan apa, ustaz tu dah gian nak bersyarah macam kat U dulu, dan gian dah lama tak diajak buat ceramah. Tak ada penganjur yang nak panggil dia kerana takut tak ada sambutan. Orang UMNO sendiri pun dulu tak pernah nak layan dia hinggalah sampai di Galas. Kerana UMNO nak menang juga terpaksalah pura-pura dengar cakap dia sikit.Dulu-dulu waktu bersyarah bila orang gelakkan dia disangkanya orang terhibur.

Mungkin juga inilah cara terbaik nak alihkan mata Presiden dari asyik melayani senatak pembawa kotak tu. Untung-untung aku ini dapat jadi Senatuur hal ihwal agama pulak. Wahai ustaz, kau tu dah NAK jadi warga emas(?). Jangan kau cemburu sangat dengan budak senatak seorang tu!. Dia teramat muda orangnya, tenaganya kuat dan kerjanya berterusan. Yang engkau ni sekejap-kejap ada, dan kejap itu juga hilang.

Ada baiknya kalau ustaz habiskan masa itu mengajar fardu ain pada anak-anak muda di kampung . Selain duit, pahlanya banyak sekali. Tapi takkanlah Ustaz dah kehabisan duit ?.

tidak taksub jahiliah berkata...

banyok songeh la ngko sumo..syok sendiri..koya lebih..sbyg hjt2..ntah2 enko dulu yg pecah perot..nko dulu masuk nerako !!!ngan dap!!!

khusyairi berkata...

Loni 2017 kita seolah2 setuju dgn pandangan noor deris,pandangan noor deris ttg DAP telah diterima ahli PAS,dan majority ahli PAS seolah2 menafikan pandangan ATGNA ketika itu..

Umarsaidredza berkata...

sekarang ni kita semua maklum umno/BN dah bersama DAP dan DSAI(anwar ibrahim) membentuk kerajaan perpaduan, bersama dengan pihak yg umno/BN pernah kata anti islam &melayu dan figura tak bermoral, yang suatu ketika dulu ulama umno jadikn hujah Untuk memperkatakn betapa teruknya parti islam/PAS yg sanggup bersama k DAP yang disifatkn kafir dan pemimpin tak bermoral yg disandarkn kpd DSAI, sekarang dh lain kn, sebab tu politik ni anjal, 'isu dan fatwanya' berubah mengikut konteks, isu 2010/2011 saudara 'sinis' tahun 2017, tak kena, sekarang saya menyampuk thn 2023, isu disini bukn pasal DAP atau bukn tapi sikap lebai/ust noor derus tu tak kena, masa dia jd anggota dewan ulama pas 1981-1988 hingga bersalam /menoleh muka org umno pun dikata haram, ekstrim, sbb tu era 80an tu dulu pas terpalit isu solat 2 imam, tak dtg jemputan kenduri, tak mkn sembelihan org umno dll, bila dia join umno (jd anggota ulama umno) terus kata dia ada kasyaf tengok tangan atgna nmpk persis tangan syaitan atau tak nk salam sbb baik dgn DAP, sekarang ni zahid presiden umno , asyraf wajdi lebai umno serta saf pimpinn umno yg putuskn bersama DAP, meninggalkn parti blok melayu perikatan nasional untuk besama ph dan penyatuan ummah dgn pas , bila pas dh elok terbuka nk berbaik dgn umno atas penyatuan ummah , umno pula mengelat , sebab tu dulu atgna tolak nk berbaik dengan umno sebab dia dh rasa, ada pengalamn pasca 1969 pas dan umno pernah berbaik dh tp lps tu gagal sebab umno bila dh kembali kuat mereka yg putuskn ukhuwwah itu, atgna ni keras2 dia lawan umno dia tak pernh suruh jangan salam org umno dan seumpamanya, dia tolak parti umno tu sebab pada dia mmg spesis tak boleh dijadikn kawan dan pendirian tu nmpk benar , jelas oru 15 menyaksikn umno/BN Sendiri yg lari daripada perikatan melayu / Islam utk pergi kpd sosiolis DAP serta liberal pkr demi kuasa dan kepentingan peribadi kluster mahkamah....