Senarai Blog Saya

JOM FOLLOW | ...:::: BGM online ::::....

Rabu, 3 November 2010

BONGKAR!!- Siapa Mat Nor Deris sebenarnya


gambar diambil di facebook

Sapow mun ni Mat Nor Deris?

Setelah ambo siasat mako banyoklah cerito pasal anok deris ni. Loni dio tersohor dengan gelaran ore gilow natey. Bukey ambo hok kato, tapi rama dok pakat2 kato dio gilow supow bewok gyiye pasal dio wat gilow gi bedebat dengan Tok Guru Nik Aziz di rumah bekas ADUN Galas, Omar Muhamad di Sungai Terah.

Tapi sapowkah kakah nyor ni hok sebenar-benarnyo?

Kakah ni adolah bernama Al-Ustaz Mohd Nor bin Deris yang merupakan bekas pensyarah fakulti syariah, Akademi Islam, Universiti Malaya, bekas anggota dewan ulama’ Pas ‘81 – ’88, masuk UMNO 1999 hingga kini.

Kakah ni dulunya adalah ahli Pas dan merupakan ahli Pas yang sangat teruk dan merupakan salah satu penyebab mengapa Pas tidak diterima dahulu. Kata salah seorang pemuda yang pernah menjadi anak muridnya di Universiti Malaya. Beliau memberitahu bahawa Kakah ni ketika pembelajarannya tidak lain selain menghina tok guru dan juga Umno. Beliau juga pernah diboikot oleh pelajarnya sendiri kerana sistem pembelajaran yang radikal dan tidak berasas.

Dahulu Kakah ni tersangatlah membenci UMNO dan kakah ni lah yang mengeluarkan fatwa yang bersalaman dengan orang umno adalah haram. Paling dasyat beliau juga pernah memberitahu apabila bertemu dengan orang umno maka hendaklah memalingkan muka dan jangan memandang pun wajah mereka. Menurut sumber lagi, beliau pernah mengunakan bendera Umno sebagai kain alas untuk mandi kerana bencinya yang mendalam pada UMNO.

Tapi hari ini, Kakah ini telah pun menjadi ahli umno dan tidak diketahui pula samaada kakah ni bersalam atau tidak dengan orang Umno.Kakah ni bukan sahaja menjadi ahli Umno bahkan diantara orang yang kuat menghina tok guru. Terbaru beliau telah menyamakan tangan Tok Guru seperti tangan syaitan.Tugas kakah ni bukeylah berjuang untuk islam di dalam Umno tapi hanyalah menjadi alat kepada Umno untuk menyerang tok guru. Kakah ni pulok jenis makey POM!

Ambo harap, kito pakat-pakat wat sembahyang hajat blakow, semoga Kakah ni dibukakan pintu hatinya dan sempat bertaubat. Ambo juga berharap ada pihak yang akan buat sembahyang hajat dengan memohon kepada ALLAH swt semoga orang-orang yang menghina Ulamak ini mendapat balasan yang setimpal.

Ambo dan rakyat yang lain tersangatlah marah dan dukacita bila ada lagi manusia sanggup menghina tok guru, dan ambo sendiri apabila melihat video(http://www.facebook.com/video/video.php?v=139191869463051) ambo terus menadah tangan dan bermunajat kepada ALLAH swt semoga Kakah bodo po lembu ni mendapat balasan daripadaNYA dan moga-moga sempat bertaubat sebelum neraka menjamah badan mat nor anok deris ni

4 ulasan:

otaklunyai berkata...

tak yah bongkar... buang masa jer layan situa kutuk laknat tu... tengok muka pun dah boleh tau... itu semua keturunan syaitan dan iblis berjanggut...

lolita berkata...

betul2. tengok muka langsung tak suci.ada hati nak lawan tok guru

Tanpa Nama berkata...

Assalammualaikum,

Seronok baca cerita ini. Bukan apa, ustaz tu dah gian nak bersyarah macam kat U dulu, dan gian dah lama tak diajak buat ceramah. Tak ada penganjur yang nak panggil dia kerana takut tak ada sambutan. Orang UMNO sendiri pun dulu tak pernah nak layan dia hinggalah sampai di Galas. Kerana UMNO nak menang juga terpaksalah pura-pura dengar cakap dia sikit.Dulu-dulu waktu bersyarah bila orang gelakkan dia disangkanya orang terhibur.

Mungkin juga inilah cara terbaik nak alihkan mata Presiden dari asyik melayani senatak pembawa kotak tu. Untung-untung aku ini dapat jadi Senatuur hal ihwal agama pulak. Wahai ustaz, kau tu dah NAK jadi warga emas(?). Jangan kau cemburu sangat dengan budak senatak seorang tu!. Dia teramat muda orangnya, tenaganya kuat dan kerjanya berterusan. Yang engkau ni sekejap-kejap ada, dan kejap itu juga hilang.

Ada baiknya kalau ustaz habiskan masa itu mengajar fardu ain pada anak-anak muda di kampung . Selain duit, pahlanya banyak sekali. Tapi takkanlah Ustaz dah kehabisan duit ?.

tidak taksub jahiliah berkata...

banyok songeh la ngko sumo..syok sendiri..koya lebih..sbyg hjt2..ntah2 enko dulu yg pecah perot..nko dulu masuk nerako !!!ngan dap!!!