Senarai Blog Saya

JOM FOLLOW | ...:::: BGM online ::::....

Sabtu, 6 Mac 2010

Sekretariat Wanita Pakatan Rakyat dilancarkan



Pakatan Rakyat negeri Perak mencatat satu lagi sejarah apabila berjaya menganjurkan Pelancaran Sekretariat dan Himpunan Wanita Pakatan Rakyat Perak pada 6 Mac 2010, hari Sabtu bertempat di Hotel Hillcity, Ipoh. Ia telah bermula pada jam 8.00 pagi.

Himpunan yang diadakan buat julung kali ini telah berjaya mengumpulkan tenaga-tenaga wanita PR di seluruh negeri Perak yang mewakili PAS, PKR dan DAP.


Nyanyian lagu tema ketiga-tiga parti PR.

Menurut Pengarah Program, Ustazah Bariah Alang Sapri yang juga merupakan Ketua Dewan Muslimat PAS Perak, antara objektif penubuhan Sekretariat Wanita PK Perak adalah untuk meneruskan kesinambungan semangat setiakawan ketiga-tiga parti komponen PR Perak di samping ia menjadi platform untuk merangka program-program melibatkan wanita dengan lebih tersusun dan berkesan.






Aiman Athirah Aljundi turut hadir..


YB Haji Mohd. Anuar Sudin antara tetamu khas yang hadir.

Antara para tetamu khas yang diberikan kesempatan menyampaikan ucapan ialah pimpinan wanita/muslimat peringkat pusat masing-masing. Dewan Muslimat PAS Pusat diwakili oleh Puan Salbiah, Wanita PKR Pusat diwakili YB Rodziah Ismail dan Wanita DAP Pusat pula diwakili oleh YB Leong Lee Meng.


Ucapan perasmian oleh DS Hj. Nizar.


Dato' Ngeh menyampaikan ucapan.


Sdr. Mustafa Kamil Ayub berucap mewakili PKR.

Kemudian, para perwakilan mendengar ucapan daripada Dato' Ngeh Kor Ham. Manakala Perasmian Penutupan telah dilakukan oleh YB Dato' Seri Ir. Haji Mohammad Nizar Jamaluddin.

Pada akhir program, kesemua perwakilan membaca ikrar di mana antara lain isi ikrar tersebut ialah berjanji akan berusaha gigih untuk mengembalikan semula kuasa kerajaan negeri kepada PR untuk meneruskan agenda sebagai sebuah kerajaan yang adil dan telus.

Majlis telah bersurau kira-kira pukul 1.00 petang.





ar_rawa

Tiada ulasan: