Senarai Blog Saya

JOM FOLLOW | ...:::: BGM online ::::....

Khamis, 25 Mac 2010

22% Cina anggap MCA relevan

Hanya 22% orang Cina di Malaysia yang menganggap bahawa MCA relevan, berbanding 28% yang berkata "tidak" dan "agak tidak relevan", sementara 45% memilih jawapan "agak" (somewhat) relevan. Demikianlah hasilnya menurut satu soal selidik yang dikendalikan oleh Merdeka Center, yang mengutip pandangan daripada orang awam.

Walaupun laporan soal selidik tersebut berjudul "Kebanyakan Cina menganggap MCA masih relevan, cuma mempunyai perasaan berbaur terhadap pemilihan semula", tetapi pada hakikatnya, responden keturunan Cina yang menganggap MCA masih relevan hanyalah 22%.

Ketika menjawab soalan "Adakah MCA masih relevan kepada masyarakat Cina hari ini?" dalam soal selidik tersebut, hanya 22% responden Cina bersetuju, dan 45% menjawab "agak relevan"; di samping 9% berkata "tidak relevan" dan 20% berkata "agak tidak relevan". 4% yang selebihnya menjawab tidak tahu atau tiada maklum balas.

Penilaian kaum bukan-Cina terhadap MCA lebih rendah, iaitu 14% Melayu yang menganggap MCA masih relevan terhadap masyarakat Cina, sebanyak 33% menganggap MCA tidak relevan dan agak tidak relevan, sementara 46% memilih "agak relevan" (somewhat) terhadap masyarakat Cina.


selanjutnya disini. http://www.merdekareview.com/bm/news.php?n=10679

Tiada ulasan: