Senarai Blog Saya

JOM FOLLOW | ...:::: BGM online ::::....

Selasa, 30 Mac 2010

Samy jumpa Najib sebab tak puas hati??

Diberitakan yang Presiden MIC Datuk Seri S. Samy Vellu tidak berpuasa hati dan telah mengadakan pertemuan dengan PM tengah hari tadi (30 Mac) berhubung persediaan menghadapi pilihan raya kecil kerusi Parlimen Hulu Selangor selepas cadangannya untuk mencalonkan G Palanivel ditolak oleh kebanyakan ahli UMNO sendiri.

Akar umbi Umno berkeras untuk meletakkan bekas Menteri Besar Tan Sri Muhammad Muhammad Taib menjadi calon BN dan bukan daripada wakil MIC. Umno percaya sekiranya MIC diletakkan sebagai calon maka BN akan kalah teruk disebabkan pola pengundi dikawasan tersebut.

Atas sebab itu lah katenye Datuk Samy telah menyerahkan surat rasmi mengenai nama wakil yang hendak diletakkan oleh MIC di bahagian itu kelak.

“Sekiranya calon kita tidak dipilih saya akan mengadakan pertemuan dengan Perdana Menteri sekali lagi dalam dua, tiga hari lagi,” kata beliau ketika dihubungi.

Dalam pada itu desas-desus pemimpin Hindraf, P Uthayakumar berkata partinya, Parti Hak Asasi Manusia, akan meletakkan calon bertanding di kerusi ini. Namun keputusan muktamad hanya akan diketahui Ahad depan. sekiranya Parti Hak Asasi Manusia meletakkan calon India maka ini dilihat akan memecahkan undi kaum India di Hulu Selangor lebih-lebih lagi sekiranya calon MIC ditolak mentah-mentah oleh BN.
Pilihan raya kecil kerusi Parlimen Hulu Selangor akan berlangsung ekoran kematian penyandangnya Datuk Dr Zainal Abidin Ahmad Khamis lalu.

1 ulasan:

azman kamarul berkata...

Mari kita doakan beramai-ramai supaya UMNO dan MIC "berperang" untuk merebut kerusi di Hulu Selangor.