Senarai Blog Saya

JOM FOLLOW | ...:::: BGM online ::::....

Isnin, 4 April 2011

YB Mustafa Ali Isytihar Calon PAS Dun Muara Tuang

Majlis Pengisytiharan calon N 15 Muara Tuang berjalan dengan lancar dan meriah, ramai penduduk tempatan di sekitar Kg. Tanjung Bundong dan kawasan perumahan berhampiran yang menghadirinya.
Majlis pengisytiharan calon PAS diumumkan oleh Datuk Hj Mustapa Ali (Cikgu Pa) yang juga Setiausaha Agung PAS Pusat. Turut menyampaikan ucapan malam tadi ialah Pak Husain bekas calon Parlimen dari Parti Keadilan Rakyat.

Dalam ucapan Cikgu Pa, beliau menaruh harapan yang tinggi dan penuh yakin PAS mampu membuat kejutan di Muara Tuang dan juga empat DUN lain yang ditandingi oleh PAS. Calon PAS yang diumumkan bertanding di Muara Tuang ialah Puan Noraini bt. Hamzah, 48 tahun atau lebih mesra dipanggil Kak Ani. Beliau anak kelahiran bumi Serambi Mekah Kelantan iaitu di Kg. Berangan, Bachok.
Beliau mendirikan rumah tangga dengan Morshidi bin Ali yang berasal dari Sarawak dan dikurniakan dua cahaya mata. Kak Ani telahpun menjadi warga Sarawak dan kini telahpun menetap selama 30 tahun di Kg. Tanjung Bundong. Beliau juga ada hubungan kekeluargaan yang rapat dengan Senator Mumtaz Nawi yang juga Naib Ketua Muslimat PAS Pusat.
Latar belakang keluarga di Kelantan yang telah bergelumang dengan politik mempengaruhi dan mendorong beliau terlibat dengan politik kepartian bagi memperjuangkan nasib rakyat di Sarawak. PAS menjadi pilihannya bagi merealisasikan cita-cita perjuangan.
Beliau sepenuh masa terlibat dengan perniagaan, melalui aktiviti perniagaanlah beliau berpeluang berinteraksi dengan rakyat di DUN Muara Tuang ini. Dunia perniagaan yang diceburi menghampirkan dirinya setiap hari dengan masyarakat. Rata-rata masyarakat di sini mengenali beliau sebagai Kak Ani. Beliau juga turut merasai kesusahan, penderitaan, kesengsaraan rakyat di bumi Kenyalang ini. Rintihan-rintihan rakyat yang miskin sering didengari setiap hari, ia perlukan pembelaan demi masa depan mereka.
Beliau sememangnya seorang muslimat yang gigih dan sabar. Di atas kegigihan, kesungguhan dan komitednya beliau dengan cita-cita perjuangan, PAS telah memberi amanah dan mandat kepada Puan Noraini binti Hamzah sebagai Calon PAS di N15 Muara Tuang.
Serentak malam itu juga beberapa DUN yang ditandingi oleh PAS turut mengisytiharkan calon masing-masing.

Majlis bertambah meriah dan penuh berarti apabila pengerusi memaklumkan dan mengisytiharkan dua buah cawangan PAS bakal ditubuhkan di Kg. Tanjung Bundong dan Taman Desa Ilmu.
Cikgu Pa menerima perlantikan Jawatankuasa Penaja PAS Cawangan Kg. Tanjung Bundong dari sdr Morshidi bin Ali dan sdr. Zulkipli Ramzi dari Taman Desa Ilmu.

Cikgu Pa melahirkan rasa bangga dan bersyukur kerana melalui PRU Sarawak, PAS dapat dikembangkan di Muara Tuang yang sebelum ini tidak ada satu cawangan PAS wujud di situ. 



















Tiada ulasan: