Senarai Blog Saya

JOM FOLLOW | ...:::: BGM online ::::....

Selasa, 5 April 2011

From Sarawak!! - Waris Rosli Dhobi Ajak Rakyat Sarawak Buat Perubahan



"Rakyat Sarawak kena berani buat perubahan. kita dah sekian lama berada di bawah pemerintahan BN tetapi situasinya tetap sama & kadang kala lebih teruk dari kita di zaman penjajahan Inggeris dulu.

Kena buat perubahan, kena berani untuk buat perubahan. kita tak boleh hidup macam dulu & sekarang sampai bila-bila. ini tanah tumpah darah kita, tanah warisan datuk, nenek, moyang kita & akan kita warisi pada anak, cucu, cicit kita tapi kita tak patut mewariskan kesusahan pada generasi akan datang.

Generasi selepas ini patut diberi kehidupan yang lebih baik dari sekarang sebab kita bukan lagi dijajah, negeri ini mesti ditadbir oleh mereka yang lebih bertanggungjawab dari yang ada sekarang.

Cukuplah kita dijajajah oleh orang asing kemudian dijajah pula oleh bangsa kita sendiri, rakyat Sarawak mesti berani buat perubahan demi masa depan generasi akan datang. generasi akan datang buakn orang lain tetapi mereka adalah anak, cucu kita sendiri.

Berikan mereka kehidupan yang lebih baik dari kita, kena berani dalam hal ini sebab kalau kita tak berani, seolahnya kita memberi beban kepada anak, cucu kita. itu bukan tugas kita, itu bukan tanggungjawab kita.

Tanggungjawab kita ialah memberi kehidupan yang lebih baik untuk generasi akan datang. selagi ada hayat, kita usaha untuk berubah, kena berani."

Tiada ulasan: