Senarai Blog Saya

JOM FOLLOW | ...:::: BGM online ::::....

Selasa, 19 April 2011

Video Seks : PKR Yakin Anwar Akan 'kena'


PETALING JAYA: PKR yakin Peguam Negara (AG), di bawah arahan Barisan Nasional (BN), tetap mencari jalan untuk mendakwa Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim ke mahkamah walaupun beliau menafikan bahawa beliau sebagai ‘pelaku’ dalam klip video lucah itu.

“Ini kerana seluruh episod konspirasi ini direka bertujuan menghancurkan kerjaya politik Anwar,” kata Setiausaha Agung parti itu, Saifuddin Nasution Ismail dalam satu kenyataan media semalam.

Beliau berkata, “ini tidaklah mustahil kerana sebelum ini situasi sama berlaku dimana Anwar dihadapkan ke mahkamah kerana difitnah atas dua tuduhan liwat, walau pun beliau tidak melakukannya.

“PKR kesal kerana BN terus menggunakan politik kotor, jijik malah menginjak batas agama dan peradaban kemanusian demi mengekalkan kuasa politik.

Beliau merujuk kepada laporan Bernama yang memetik kenyataan Timbalan Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah, Datuk Acryl Sani Abdullah Sani bahawa siasatan video seks telah lengkap dari setiap sudut dan ia menjurus kepada Seksyen 292 Akta Kanun Keseksaan kerana kesalahan mengedar bahan lucah.

Menurut Saifuddin, Acryl juga dipetik berkata hasil siasatan itu akan diserah segera kepada Peguam Negara.

“Kenyataan ini menunjukkan siasatan polis mendapati tidak ada sebarang asas undang-undang untuk mengaitkan Anwar dalam video tersebut kerana jelas beliau tidak ada kena mengena dalam isu.

Acry Sani juga dipetik oleh The Star hari ini sebagai berkata, Datuk T mungkin didakwa atas kesalahan mengedar bahan-bahan pornografi di bawah Seksyen tersebut.

Ketiga-tiga datuk yang mendedahkan identiti mereka ialah bekas ketua menteri Melaka Tan Sri Rahim Tamby Chik, tokoh perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah dan bekas bendahari Perkasa Datuk Shuaib Lazim.FMT

3 ulasan:

GABAI berkata...

WAH HEBAT BETUL ENTRI NI

NUAR MENAFIKAN DIA TERLIBAT - TERUS HANGPA KATA DIA TAK SALAH

KALAU CAMTU, AKU NAK ROGOL JUGA, BILA KENA TANGKAP, JANGAN MENGAKU GERENTI TERLEPAS

HAHAHAHAHA HEBAT HEBAT

Tanpa Nama berkata...

Keliru yg mana betul:

1. Polis kata 2org dah ditangkap berkaitan kes ni.
2. Menteri kata tak ada.
3. Katanya tempat video tu kat Malaysia dan dah disiasat.
4. Tapi video tu dirakam kat THAI.
5. Camna org lain menyimpan kad jaminan dan bukannya tuan punya.

Apa nak jadi politik kita? Memalukan saja.

Tanpa Nama berkata...

vedio tu askay punya kenapa plk lazim yg bermatian2 jawab...mana nak percaya