Senarai Blog Saya

JOM FOLLOW | ...:::: BGM online ::::....

Selasa, 5 April 2011

From Sarawak!! - Calon PAS berbai'ah dihadapan Presiden

Tuan Guru sedang memberi amanat kepada calon dan wakil calon

Pesuruhjaya PAS Sarawak Hj Adam Ahid bertanding di Sebuyau sedang berbai'ah &
menerima watikah


Puan Noraini Hamzah, calon Muara Tuang sedang berbai'iah dan menerima watikah
di hadapan Presiden

Calon Tanjung Datu


Abang Ady calon Saadong Jaya

Pagi tadi lima calon PAS berbai'ah taat setia kepada parti di hadapan YB Datuk Tuan Guru Presiden di Pejabat Perhubungan PAS Sarawak. Majlis tersebut turut disaksikan olehTimbalan Presiden, Naib Presiden Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man, Setiausaha Agung, Pengarah Pilihanraya PAS Pusat, wakil-wakil perhubungan negeri-negeri, wakil-wakil calon dan juga pencadang & penyokong calon itu sendiri.

Presiden memberi amanatnya kepada semua calon & wakil calon. Menurutnya bai'ah merupakan perjanjian taat setia kepada parti dan pucuk kepimpinannya selagi pimpinan parti tidak menyeleweng dari syariat Islam. Bai'ah juga sebagai satu jaminan dan amanah yang tidak boleh dikhianati, calon PAS hanya memikul amanah ini dan wajib memelihara amanah ini. Presiden mengingatkan sesiapa sahaja yang mengkhianati parti kelak pasti akan mendapat balasan dari Allah swt.

Pilihanraya kali ini julung-julung kali PAS bertanding sehingga lima kerusi, ini merupakan pentanda baik dan peluang PAS diperkenalkan kepada rakyat Sarawak melalui lima dun yang ditandingi. PAS bertanding Sadong Jaya, Sebuyai, Tanjung Datu, Beting Maru dan Muara Tuang.
Ketiga-tiga calon PAS telahpun diumumkan malam tadi di tempat masing-masing, manakala malam ini dua lagi calon akan diisytiharkan.Misabah

Tiada ulasan: