Senarai Blog Saya

JOM FOLLOW | ...:::: BGM online ::::....

Ahad, 24 April 2011

PAS Batu Gajah terawal bantu mangsa banjir


PAS Batu Gajah Lawat Mangsa Banjir

PAS Kawasan Batu Gajah bersama Dewan Pemuda dan Dewan Muslimat adalah individu terawal melawat mangsa banjir di Kampung Seri Mariah dan kawasan sekitarnya Semalam. Kejadian berlaku kira-kira jam 5.oo petang setelah hujan turun dengan Lebatnya. Punca utama banjir tersebut ialah kerana sistem perparitan tidak berfungsi menyebabkan air tidak mengalir.

Menurut seorang mangsa banjir, Rasmah Bt Yahya berkata hujan turun dengan lebat dan air meningkat dengan cepat hingga keluarganya tidak sempat untuk mengalihkan perabot-perabot rumah. Rasmah yang juga ibu tunggal daripada 8 orang anak berkata, kejadian banjir seperti ini memang kerap berlaku di rumahnya. Walaupun longakag baru di ubahsuai, namun banjir tetap berlaku. Beliau yang hidup serba daif juga telah mengadu kepada Jabatan Kebajikan Masyarakat dan pihak- pihak yang bertanggungjawab namun tidak diendahkan.

Ketua Dewan Pemuda PAS Kawasan Batu Gajah, Ustaz Abdullah Adam berkata, "pihak kami menerima berita kejadian ini dan kami bergegas ke tempat kejadian. Banyak rumah telak dimasuki air. Pihak kami kecewa kerana longkang yang baru diubahsuai dan dibaikpulih namun masalah ini masih berlaku. Kami berasa simpati kepada seoarang mangsa kerana rumahnya kerap berlaku banjir," katanya ketika ditemubual semalam.

Yang Dipertua PAS Kawasan Batu Gajah, Haji Ismail Ariffin telah memberi bantuan kilat daripada pihak PAS Kawasan Batu Gajah bagi meringankan beban mangsa banjir tersebut. Turut hadir ialah Timbalan Dewan Pemuda PAS Perak, Ustaz Munir Ali dan pimpinan kawasan.






punca masalah banjir


redah


Haji Ismail meninjau kawasan banjir


muslimat PAS Batu Gajah turut turun menziarah

Tiada ulasan: