Senarai Blog Saya

JOM FOLLOW | ...:::: BGM online ::::....

Jumaat, 7 Januari 2011

Krisis Perlembagaan dulu, kini dan selamanya



Khalil Samad

Teman terasa nak berkabung….walaupun berkabung itu takde dalam Islam…teman tidak berminat untuk adakan posting baru hari ini kerana negara teman Malaysia ini berpanjangan dilanda krisis berpelembagaan…..teman beruzlah sementara membawa hati yang keliru.

Bermula dengan Perak kini Selangor dan selepas ini hanya tuhan sahaja yang tahu.....hanya orang kashaf sahaja seperti Ustaz Mohd Nor Deris yang nampak.

Suka atau tidak Mohd Khusrin Munawi pagi ini sudah masuk pejabat dan bersandar di kerusi Setiausaha Kerajaan Negeri Selangor (SUK) yang baru.

Maka seronoklah juga Setiausaha Kerajaan Negeri Perak mendapat rakan sejawat yang` sepeel ` dengannya.

Kemasukannya tidak dihalang oleh sesiapa....dengan membawa surat perlantikan ditanda tangani KSN, Sidik Hassan beliau masuk ke SUK dengan tenang dan bergaya tanpa sedikit keraguan.

Teman cadangkan kepada Mohd Kusrin ni supaya tempah frame besar – besar watikah juga diperkenan sultan tu... untuk diletakan dibelakang kerusi empuknya….supaya orang tahu aku ada watikah.

Kadang - kadang kamu teman perhatikan seperti lagak Mohd Kusrin seperti filem ` Seniman Bujang lapok ` dalam babak seorang lelaki bertubuh kurus kering memohon berlakun menjadi `Hang Jebat ` tetapi lalu ia berkata ` ` tak jadi Hang Jebat pun takpa.....Hang Kebun pun jadilah.

Tiada ulasan: