Senarai Blog Saya

JOM FOLLOW | ...:::: BGM online ::::....

Jumaat, 28 Januari 2011

From Tenang !! : Makkal Sakhti yakin 60% pengundi India sokong Cikgu Mala

http://www.buletinonline.net/images/stories/berita40/makkalsakhtikanan.JPG- 75 peratus pengundi Cina sedia mengundi PAS
LABIS - Presiden Parti Makkal Sakhti Malaysia, R. Kannan yakin 60% pengundi India di DUN Tenang akan mengundi calon PAS, Normala Sudirman.

Beliau yang ditemui Buletinonline dekat Markaz Operasi PAS disini berkata, para petugas partinya telah berkampung selama lebih dua minggu di DUN terbabit.

Menurutnya, apabila petugas Makkal Sakhti bertemu dengan pengundi-pengundi India dibawah, majotinya dikampung Tenang Jaya dan mendapati. pengundi kaum India takut menyatakan sokongan secara terbuka.

(Gambar - R. Kannan (kiri) ketika ditemui Buletinonline malam semalam)

Mereka sebenarnya, kata beliau bukan tidak menyokong PAS namun mereka bimbang kepada ugutan dan disisikan dari mendapat bantuan.

Sementara itu, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sekinchan, Selangor, Ng Suee Lim berkata 75% pengundi Cina di Dewan Undangan Negeri (DUN) Tenang sudah bersiap sedia untuk mengundi PAS dalam pilihanraya kecil DUN tersebut.

Beliau berkata demikian ketika menyampaikan ceramah di Felda Cemplak disini semalam.

Ng yang fasih bertutur dalam bahasa 'Jawa' berkata, kerajaan negeri Selangor telah memperuntukkan sebanyak RM6 juta kepada Sekolah-sekolah Agama Rakyat diseluruh negeri itu.

Katanya wakil-wakil rakyat dari parti DAP telah menyokong peruntukkan tersebut membukti bahawa parti itu bukan sebuah parti yang anti Islam.

Beliau menempelak sebenarnya parti MCA lah yang menghina Islam dan hukum-hakam Islam.

Katanya, MCA menjadi 'sesat' kerana berkawan Umno/BN berbanding dengan DAP yang dapat memahami hukum-hakam Islam apabila bersama PAS dan PKR dalam muafakat Pakatan Rakyat.

1 ulasan:

Hamdan Rukun berkata...

TAHNIAH , SYABAS. DAH SAHLAH KORANG KENA TIPU.

TAK MANA ADA PENYOKONG TAMBI NI. DIA ORANG SERONOK YAM SENG JER..

MALAM TADI DENGAN HAJI HADI.