Senarai Blog Saya

JOM FOLLOW | ...:::: BGM online ::::....

Khamis, 14 Oktober 2010

UMNO/BN cekik darah

http://abuthalhah.files.wordpress.com/2009/07/blood1.jpg

Majoriti rakyat Malaysia sudah memahami taktik dan teknik yang digunakan oleh UMNO-BN untuk cuba menaikkan imej mereka dalam kalangan rakyat sejak kekalahan besar dalam PRU Ke-12 yang lalu.

Mereka pun bercakap tentang perubahan. Lalu berkumandanglah Konsep 1 Malaysia, KPI, NKRA, Model Ekonomi Baru, Rancangan Malaysia Ke-10, dan sebagainya.

Anehnya, Mahathir sendiri tidak memahami Konsep 1 Malaysia. Muhyiddin tetap dengan Malay First. Yang terkial-kial dengan 1 Malaysia hanya Najib dengan Rais. Macam mana nak berubah?

KPI sudah melantun-lantun sekarang ini. Kehebatan tidak dapat dibuktikan dengan jelas. Anggota kabinet terdiri daripada Senator yang kalah dalam PRU Ke-12 atau tidak bertanding langsung. Kenaikan mereka bukan atas sokongan rakyat. Mereka bukan wakil rakyat. Yang jadi wakil rakyat dan menteri pun KPI-nya merudum. Kes orang hilang pun hanya dapat diselesaikan sebanyak 60% daripada keseluruhannya!!! Anehnya, kejayaan yang ciput itulah menjadi kebanggaan menteri berkenaan.

NKRA tidak dapat digapai dengan sempurna. Keberkesanannya amat diragukan. Koridor ekonomi beransur-ansur lenyap daripada perhatian kerana poket kerajaan semakin nipis dan keengganan pelabur datang berniaga kerana amalan rasuah yang berleluasa.

Model Ekonomi Baru dikritik oleh orang UMNO sendiri. MCA mahu 30% ekuiti Melayu dipadamkan. Mula-mula PERKASA terpekik terlolong. Bila sokongan orang Cina terhadap BN semakin kurang, masing-masing lembek macam agar-agar terlebih air.

Rancangan Malaysia Ke-10 hanya mengulang retorik lama. Peruntukan khas sudah berapa kali dikeluarkan, terutama untuk Sarawak dan Sabah. Kedua-dua negeri itu masih tetap di takuk lama. Duit sudah banyak habis. Rakyat masih hidup seperti sedia kala. Siapa yang untung? Anda jawablah sendiri.

Apabila Najib mula membuat rayuan supaya diberi mandat pada PRU Ke-13 nanti, fahamlah rakyat bahawa nawaitu UMNO-BN melaksanakan semua program itu berudang di sebalik batu. Tiada keikhlasan dalam jiwa mereka. Mereka hanya mahu mempertahankan kuasa.

Rakyat tidak bodoh. Mereka telah melihat banyak kegagalan dalam pelaksanaan dasar UMNO-BN. DEB hanya memperkayakan pemimpin dan kroni. Dasar Pembangunan Nasional terus gagal memartabatkan Melayu dalam bidang ekonomi. Yang terserlah hanya dokumen Wawasan 2020 tanpa perisian yang membanggakan. Dasar Wawasan Negara yang akan tamat hujung tahun ini pasti gagal menggapai 30% ekuit Bumiputera dan membasmi kemiskinan dalam kalangan rakyat.

Oleh sebab itu, rakyat tidak boleh lagi melayan karenah UMNO-BN yang tak rok cetong ini. Mereka akan berikan kuasa itu kepada pihak lain. Mereka tahu UMNO-BN ialah sokong membawa rebah. Malaysia yang tercinta ini mesti diselamatkan daripada dikuasai parti rasuah, pengkhianat, dan rasis.

Tiada ulasan: