Senarai Blog Saya

JOM FOLLOW | ...:::: BGM online ::::....

Selasa, 26 Oktober 2010

Angin tak mandang, tapi pokok Galas udah goyang

Oleh: Anuar Hashim

Orang Melayu selalu berkata, tak ada angin pokok tak bergoyang, tak sungguh tak melata dan tak sungguh, maka tak kata. he he

Begitulah gambaran mengenai khabar angin atau berita yang tersebar yang tidak dapat disahkan tetapi pada kebanyakan waktu menjadi betul. Nampak begitulah gamaknya yang terjadi atau sekurang-kurangnya bakal terjadi di Gua Musang terutama yang membabitkan Pengarah PRK Umno di Galas, Tengku Razaleigh Hamzah.

Ketua perhubungan Umno Kelantan yang juga Timbalan Pengarah Prk itu, DS Mustapa Mohamad terpaksa menolak spekulasi bahawa calon BN bagi pilihan raya kecil DUN Galas, Abdul Aziz Yusof tidak begitu diterima di kalangan pemimpin bahagian Umno Gua Musang sendiri.

Spekulasi itu tercetus apabila Ku Li, dikatakan telah beredar sebelum calon BN diumumkan sah bertanding 4 November ini, pada penamaan calon hari ini.

Nampaknya rumah siap, pahat pun dah berbunyi, maka kita tunggu sahajalah rumah Umno BN itu roboh.

Ku Li yang juga ahli parlimen Gua Musang hadir mengiringi calon BN itu ke pusat penamaan calon, tetapi beliau tidak naik ke pentas, malahan telah "hilang" sebelum pengumuman dibuat.

Bagaimanapun, Mustapha berkata: "Saya jumpa dia tadi, bukan masalah 'infighting' (dalam bahagian) ke apa. Tak ada, tak ada, tak ada," katanya.

"Pagi tadi beliau (Tengku Razaleigh) yang memimpin (kumpulan penyokong) BN. Beliau ada (bersama kita) hingga lebih kurang pukul 10.30 pagi.

"Ku Li buat keputusan untuk bersama dengan rakyat (penyokong) di luar (pusat penamaan)," katanya.

Ditanya sekiranya Tengku Razaleigh pulang ke rumah, Mustapha berkata: "Dia berehatlah. Ini biasa, semua dah selesai dah, tak ada masalah."

Mustapha juga berkata, Tengku Razaleigh memainkan peranan besar sebagai ahli parlimen paling kanan di Malaysia dan juga sebagai pengarah pilihan raya kecil ini.

"Tapi kita BN yang banyak berjasa untuk rakyat dan calon wakili (parti) BN, bukan individu," katanya.

Lain macam je bunyi ayat Tok PA ini.. biasanyer Pengarah Pilihanraya yang ada bersama-sama calon. Pengarah Pilihanraya yang membuat kenyataan dan sebagainyer... kini Tok Pa mulai mendahului Pengarah Pilihanraya.

Tiada ulasan: