Senarai Blog Saya

JOM FOLLOW | ...:::: BGM online ::::....

Ahad, 17 Oktober 2010

Tangan Najib Kena Pulas Dek Rosmah Puaka

RMSHAH ALAM 17 Okt - Ahli Parlimen Indera Mahkota mendakwa isteri Perdana Menteri memainkan peranan penting dalam menentukan beberapa aspek penyediaan Belanjawan 2011 sehingga Datuk Seri Najib Razak terpaksa tunduk kepada kehendak Datin Seri Rosmah Mansor.

"Pengaruh Rosmah dalam bajet kali ini adalah amat terang dan jelas kepada rakyat," kata Azan merujuk kepada peruntukan besar sebanyak RM111 juta yang diberikan kepada projek kesukaan isteri Najib tersebut, Program Asuhan dan Pendidikan Awal Kanak-Kanak (Permata) bagi memperkasakan pendidikan awal.

Begitu juga pengumuman Perdana Menteri mengenai cadangan pemansuhan duti import ke atas kira-kira 300 barangan pelancongan dan rakyat tempatan termasuk beg tangan, kasut, sut, baju kanak-kanak, dompet, pewarna rambut, kelambu dan sebagainya.

"Saya pernah menjadi pegawai Lembaga Hasil Dalam Negeri dan setahu saya barabgan tekstil buatan memang tidak pernah dicukai.sk-1_copy

"Jadi apabila Najib mengumumkan pengecualian cukai ia bermaksud bagi barangan tekstil yang diimport termasuk beg berjenama yang harganya mencecah puluhan malah ratusan ribu ringgit. Pengecualian ini hanya menggalakkan pengimportan barangan buatan luar negeri dan sedikit tidak membantu ekonomi tempatan tetapi hanya memberi kepentingan wanita yang sika membeli belah seperti Rosmah dan kuncu-kuncunya," bidas Azan lagi.

Mood anggota Parlimen terutamanya daripada Barisan Nasional menampakkan rasa tidak puas hati yang mendalam terhadap layanan berlebihan yang diberikan oleh Perdana Menteri terhadap Rosmah.

"Apabila peruntukan kepada Permata dan pengecualian cukai ke atas 300 barangan di umumkan ramai ahli parlimen BN yang mem'boo' Najib, pemimpin mereka sendiri dengan melaungkan nama Rosmah dan ini sesuatu yang amat memalukan. wakil rakyat BN sendiri bertindak macam 'kera' yang membunyikan suara-suara menyindir pemimpin mereka sendiri di dalam Parlimen.

"Apakan tidak mereka sendiri sudah muak dengan sikap Rosmah yang dikatakan 'queen control' ke atas Najib sehingga terpaksa akur sengan segala kehendaknya," komen beliau kepada Suara Keadilan.

2 ulasan:

mat gempor berkata...

Kalau dah janda beberapa kali,dia tak puleh tangan dah Yop.Yang tak tahan tu,dia puleh p.... Najib.Itu yang buat rambut pun gugur tu.

donk berkata...

muka orang yang buat suami dia jadi bacul memang macam tu..betina haramjadah tu kaki bomoh..najis nazak tu dah jadi bodoh macam lembu di cucuk hidung...
depa tak cukup untuk kaut lagi duit rakyat..biar depa kaut sebanyak mungkin sebab bila mampos nanti depa nak bawah masuk kubur sekali..

cakap banyak pun bukan orang umno paham...dan buat buat tak paham cuma kita berdoa sajalah agar Allah menjahanamkan najis dan keluarganya dalam masa terdekat ni..