Senarai Blog Saya

JOM FOLLOW | ...:::: BGM online ::::....

Selasa, 22 Februari 2011

Panas!! - Minyak Naik Selepas PRK Merlimau dan Kerdau?

Tulus ikhlas dari kerajaan Barisan Nasional menyatakan akan ada kenaikkan minyak selepas kedua-dua Pilihan Raya Kecil di DUN Merlimau dan di DUN Kerdau. Rakyat telah diberikan habuan wang ringgit di DUN Merlimau supaya mereka tidak kecoh untuk kenaikkan minyak selepas PRK nanti.

Kenaikkan harga minyak itu adalah dari RON 95. Kerajan berkata mereka tidak lagi dapat menampung subsudi kerana telah banyak menghabiskan wang di PRK Merlimau ini. Bagi mendapatkan kembali duit, kerajaan terpaksa menaikkan harga minyak tersebut.

Kerajaan turut menyatakan kenaikkan harga minyak itu adalah paling rendah jika dibandingkan dengan negara bukan pengeluar minyak. Minyak terpaksa dinaikkan untuk menampung kos operasi pihak Barisan Nasional yang masih berhutang bahan kempen pilihan raya sebanyak RM218 juta dari syarikat Elegance Advisory.

Rakyat sepatutnya melenting kerana kenaikkan tersebut hasil dari khidmat kerajaan Barisan Nasional yang mendahulukan rakyat. Maka rakyat tidak sepatutnya derhaka kepada Barisan Nasional. Rakyat kena undi Barisan Nasional demi kepentingan kroni. Jika harga minya tidak naik, siapa lagi mahu naikkan harga tersebut kecuali Barisan Nasional.

Selain itu, kemenangan Barisan Nasional adalah titik mula kenaikkan harga minyak. Minyak terpaksa dinaikkan kerana selaras dengan kenaikkan air di DUN Tenang. Rakyat harus terima hakikat. Barisan Nasional berbuat demikian untuk menyeimbangkan kos kerugian di Tenang.

Adakah mahu mengundi Barisan Nasional selepas diumumkan akan ada kenaikkan harga minyak selepas PRK? Jangan jadi bodoh untuk memangkah Barisan Nasional. Sebagai tanda benci akan parti yang menentang Barisan Nasional maka pangkahlah Pakatan Rakyat demi protes Pakatan Rakyat kepada Barisan Nasional.

Barua UMNO/BN melaporkan di sini

2 ulasan:

TARANTULA berkata...

KAU NAK TIPU ORANG TAK SEKOLAH BOLEHLA....SATU DUNIA HARGA MINYAK NAIK

KAU INGAT PAKATAN MEMERINTAH BOLEH TURUNKAN HARGA MINYAK ????

MATI DENGAN GULA GULA ANUAR JUBOQLA

Tanpa Nama berkata...

biaqpila bila orang yang tolol komen nya pong tolol juga lah takpa jajni getoh naik sawit naik DAN RON97 NAIK SOSUAI UNTUK USTAZ BERI CERAMAH PELAHAP DERMA BAWAK KETA BOSAR BOSA.