Senarai Blog Saya

JOM FOLLOW | ...:::: BGM online ::::....

Isnin, 7 Februari 2011

Kalau nak debat, samak dulu tangan kamu tu dulu!!



Mat Nor selaku Pengerusi Biro Agama dan Ulama Majlis Veteran Umno Kelantan yang juga merupakan bekas anggota dewan ulama’ Pas ‘81 – ’88 gembira bila Mursyidul Am Pas Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat bersetuju untuk berdebat dengan beliau.

Namun tok guru menegaskan apa yang disiarkan di akhbar sinar harian itu adalah tidak benar dan tidak menepati maksud sebenar YAB Tuan Guru. Ini kerana tok guru memberitahu bahawa bersedia mengadakan perbincangan antara beliau dengan Majlis Fatwa Kebangsaan bukannya dengan Mat Nor yang hanya timbul bila isu berdebat dengan tok guru.

Siapa Mat Nor untuk berdebat dengan Tok Guru.

Mat Nor hanyalah watak picisan dalam umno. Berdebat atau berbicang dengannya tidak dapat mengubah apa-apa dalam dasar negara apatah lagi mengubah perjuangan Umno. Mat Nor juga tidak pernah terlibat dalam isu kenegaraan dan untuk apa tok guru harus berdebat dengannya yang pernah menyerang tok guru kerana berkawan dengan DAP namun persahabatan UMNO dengan MCA dan MIC sudah lama terjalin.

Kenapa Mat Nor tidak menyerang atau berdebat dengan Najib kerana berkawan dengan MCA dan MIC?

Dan jika diteliti, apa sumbangan Mat Nor kepada Umno atau negara Malaysia ini. Pernahkan Mat Nor mengeluarkan fatwa atau pendirian tentang penubuhan negara islam. Sedangkan Karpal Singh sudah pun bersedia untuk berbincang tentang negara Islam. Pernahkan Mat Nor berbicara pasal hudud? Pernahkan Mat Nor memberitahu kepada para isteri Menteri membuka aurat itu adalah haram?

Mat Nor didalam Umno tidak ubah seperti budak suruhan. Ini kerana beliau tidak pernah mengambil mana-mana bahagian pun dalam isu di negara ini selain memburuk-burukkan imej tok guru. Bagaimana dengan isu penghinaan yang dibuat isteri perdana menteri yang merupakan penauang kepada FFI yang jelas menghina kesucian aurat wanita islam. Dimana Mat Nor ketika itu? Dimana kreabiliti Mat Nor sebagai Pengerusi Biro Agama Veteran Umno Kelantan.

Dan bagaimana dengan cerita lama Mat Nor yang pernah berfatwa bahawa bersalam dengan orang Umno adalah haram. Bila Mat Nor mahu memperjelaskan isu ini secara terbuka kerana kami TERLALU ingin mengetahui apakah benar Mat Nor pernah berfatwa sebegitu rupa?sumber

5 ulasan:

WANZAL111166@GMAIL.COM berkata...

APA BRO CAKAP PASAL HUDUD, DAH BERPULUH TAHUN DOK JAJA CERITA BASI TU....KELANTAN DAH BUAT KA ??? DAH 20 TAHUN BRO, CAKAP AUTA JA

KALAU DI KELANTAN PUN TAK MAMPU, JANGAN CERITALA NAK BUAT KALAU BOLEH MEMERINTAH MALAYSIA.

KARPAL SINGH SETUJU HUKUM HUDUD HAHAHA, GAMBARAN KEBODOHAN TARAF MAKSIMUM....ORANG KAMPUNG BOLEH LA KAU DOK JUAL MINYAK.

PARTI PAS DOMINAN KA DALAM PAKATAN ?????, PAS BOLEH JADI PM KA ????
JANJI SEBELUM MENANG MEMANG MANIS AKHIRNYA PKR & DAP JUGA YANG UNTUNG.

PAS SAMPAI BILA PUN JADI PECACAI

Tanpa Nama berkata...

walau pun pas tak dapat laksana hukum hudud disebabkan ada tekanan dari kerajaan pusat yang memangnya anti hudud saham anti hudud akan dibahagikan kepada semua pengudi umno/bn diahirat kelak,tapi sekurangnya2 menjadi dasar pas sekiranya dapat merentah negara ini insyaallah hukum islam dapat dilaksanakan dengan mudah dan kalau pun tak dapat merentah sekurangnya2 ada jawapan dihadapan rabbuljalil dimahsyar nanti insyaallah.

Tanpa Nama berkata...

betultu tanpa nama 6:08 dah kerajaan umno masa madey printah beri amaran ketika tu kerajaan kelantan nak laksana hudud allah dan sekurang2nya ada jawapan untuk dijawab didepan allah kelak nanti.pemimpin umno adakah mereka nak menegakkan hukum hudud?...dah 50 tahun pun taraakk.kalau mereka menegakkan hukum hudud insyaallah kami umat islam kat malaysia ni akan menyokong..

tungkaran hati.blogspot berkata...

Saya masih mengharapkan perjuangan PAS seperti dahulu, perjuangan yang jelas untuk diperjuangkan...tetapi kini setelah Nik Aziz menjadi penentu, dasar perjuangan PAS telah tersasar jauh....! juga jauh dihati saya.
Berdirilah PAS dengan bermaruah tanpa PKR dan DAP terutamanya, janganlah diperbodohkan oleh mereka...! kembalilah pada perjuangan asal semoga kita rakyat Malaysia dapat keberkatan daripada perjuangan PAS.
Kembalilah kepada perjuangan asal....sebuah negara Islam yang berdaulat!

On Bin Hj Ibrahim berkata...

getik dan menyampah membaca orang yang tak tau apa apa atau tau sikit tapi membebel bercakap..macam biasa makan bontot ayam..

cerita hukum hudud pun terbabit..tau tak hukum hudud berkaitan dengan hukum Allah...

tak tau jangan cakap...jangan buat orang lain tersinggung...