Senarai Blog Saya

JOM FOLLOW | ...:::: BGM online ::::....

Rabu, 14 Julai 2010

Kenyit mata, cari talian hayat!!


Perpaduan Melayu ala UMNO. Candangan UMNO ini melibatkan UMNO-PAS. Fuiyoo..... persistent and determinednya mereka!!

Mengapa beriya-iya sangat?? Teruk sangatkah Melayu berpecah?? Atau.... yang dah nak barai ialah UMNO??

Well.... obviouslynya, UMNOlah yang dah nak terbarai dan terburai!! Sedikit demi sedikit.... UMNO dan para pemimpin mereka ditelanjangkan. Ibarat main 'strip poker' pulak. UMNO asyik-asyik kalah.... Setiap kali kalah, ada jer yang dilondehkan. Apabila terlondeh.... maka nampaklah kurap dan panau di badannya. Kurap baru.... kurap lama, semuanya terdedah. Kurap lama tak diubati dan ditangani, kini terserlah pulak kurap-kurap yang baru. Malah, kurap-kurap lama tu dah menjadi barah.

Selama ini.... semua kurap-kurap ini, dilindungi oleh barua-barua mereka. Giler betoi!! Banyak 'tangan' rupanya yang bertungkus lumus untuk menjaga dan melindungi UMNO dan para pemimpinnya. UMNO dan para pemimpinnya dilindungi supaya kelihatan gah untuk terus berkuasa dan menunjukkan kuasa dan kejantanan mereka.

Tapi, kesian..... Indah khabar dari rupa!! Kurapnya sudah terlalu membarah.... Even, 'kejantanan' UMNO pun dah mereput. Reput dan kaput!!

Eeiyeerr.... kesian, kesian.... Di luar, nampak gah tetapi rupanya.... di dalam dah busuk, sebusuk-busuknya. Busuk sampai ke ususnya!! Sudah busuk sampai ke'anu'nya!!

Mengapa UMNO kini mencari PAS??

Mungkin PAS ada penawar untuk memulih dan membangkitkan semula kekuatan UMNO. Sebab tu, sekarang terhegeh-hegeh nak berdamping semula dengan PAS. Dulu...... masa tengah gah, PAS disepak.... PAS diterajang!! Kini... UMNO tak jemu-jemu mengorat PAS. Mereka very persistent dan determine untuk bersatu dengan PAS dengan menggunakan nama Melayu dan Islam. Hidung tak mancung, pipi tersorong-sorong!!

Walau pun, PAS jual mahal, malah..... mungkin PAS sudah tak da feel langsung untuk bersama UMNO, tetapi.... UMNO masih lagi tergila-gila. Sudah ditolak..... merayu lagi. Sudah kata tak nak.... mencari lagi. Sudah kata tak boleh..... mengendeng lagi. Apa nak buat.... demi survival mereka, UMNO turutkan kata hati..... terpaksa buat muka tak malu!!

Semua ini petanda.... yang UMNO dah terdesak. Diri sudah terlondeh, dibolenkan sedikit demi sedikit. Kurap dah barah semuanya sudah terdedah. Nyawa dah nak tercabut.... badan dah nak terbarai. Tapi masih degil..... tak mahu masuk ke dalam kubur. Jadi... terpaksalah mencari talian hayat, agar tak tergolek masuk ke liang lahad. Dan.... PAS cuba dijadikan talian hayat mereka!!

Apabila Muhyiddin Yassin, sekali lagi, 'mengeyit mata'nya kepada PAS..... ramai penyokong PAS yang menjerit. "Say tak nak to UMNO!! Say NO to APCO!!" Dulu..... dah terkena. Kini..... dan selamanya..... NO MORE. NO MORE UMNO!! Once bitten twice shy!!

Melayu tak bersatu kerana UMNO. Melayu akan bersatu apabila UMNO mampuih!!

Hangpa dengaq tu.....

MAMPUIH UMNO!!!

Tiada ulasan: