Senarai Blog Saya

JOM FOLLOW | ...:::: BGM online ::::....

Ahad, 15 Mei 2011

PR Perak kecam pengedaran video lucah di Majlis Makan Malam sempena Ulangtahun ke-3 Pakatan Rakyat Negeri Perak








IPOH, 15 Mei :- Terdapat pihak yang tidak bertanggung jawab dengan mengedarkan salinan video lucah fitnah yang masih berada dalam siasatan polis di Majlis Makan Malam sempena Ulangtahun ke-3 Pakatan Rakyat Negeri Perak di Dewan Sek. Men. Bantuan Kerajaan Yu Choy di Jelapang malam tadi disini. Demikian penjelasan dari ketua Sekretariat Pakatan Rakyat Perak, Drs. Khalil Idham Lim.

Beliau juga telah mengesahkan menerima laporan dari Yang DiPertua PAS Kawasan Batu Gajah, Hj. Ismail(Gambar,berbaju hitam) yang telah mengesahkan kepada saya setelah mendapati sekeping VCD video lucah yang didakwa membabitkan seorang pemimpin pembangkang diletakkan dicermin keretanya. Kejadian berlaku ketika beliau baru pulang dari program tersebut

Khalil juga mengesahkan video lucah itu telah di selitkan di cermin hadapan kereta yang datang ke program Pakatan Rakyat Perak itu malam tadi. VCD lucah tersebut telah diedarkan di sekitar tempat program tersebut terutamanya pada kenderaan yang diletakkan dibahagian luar pagar tempat program berlangsung. Penyebaran VCD lucah tersebut tanpa disedari oleh mana-mana pihak.

"Saya juga mendapat pengesahan dari pengendali blog Batu Gajah Mari yang mengirimkan dua keping gambar diatas dan disiarkan dalam blognya pada awal pagi ini mengenai kejadian tersebut".

Jamuan makan malam yang kali pertama diadakan oleh Pakatan Rakyat Perak pada malam tadi itu telah menarik lebih 1000 orang dari pelbagai bangsa yang datang dengan membeli kupon bagi tuan kutipan Dana Pakatan Rakyat yang turut dilancarkan dalam Majlis Makan Malam sempena Ulangtahun ke-3 Pakatan Rakyat Negeri Perak .

Hadir sama dalam Program tersebut ialah Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guang Eng dan Wakil MB Selangor, Yb. Rodziah Ismail, Pengerusi PR Perak, Dato Seri Muhammad Nizar jamaluddin, Seluruh Pimpinan PR Perak dari PAS, DAP dan PKR serta ahli Parlimen dan ADUN PR Perak.

Khalil Idham Lim yang juga Ketua Penenrangan PAS Perak mengecam tindakan tidak bermoral dan bertamadun dengan pengedaran video lucah itu.

"Kejadian ini sangat memalukan dalam keadaan rakyat menolak politik porno dan lucah masih ada rakyat sendiri yang sanggup melakukan kerja kortor ini" katanya

Beliau menyifatkan perkara itu juga sekaligus menghina Tan Seri Mufti Kerajaan Perak yang mengeluarkan kenyataan bahawa penyebaran Video Lucah yang berunsur fitnah itu adalah bercanggah dengan Islam

"Oleh itu Pihak Pakatan Rakyat akan membuat laporan polis pada hari ini atas penyebaran VCD lucah tersebut" katanya

"Saya berharap pihak polis akan membuat siasatan yang terperinci atas kejadian yang menyalahi undang-undang itu bagi memastikan kejadian yang sama tidak akan berulang lagi"Katanya.

Kahlil Idham Lim juga mengigatkan kepada semua petugas Pakatan Rakyat di seluruh negara berhati-hati dalam setiap program yang dianjurkan kerana dikhuatiri penyebaran video sampah tersebut dirancang untuk seluruh negara oleh pihak terbabit.

Tiada ulasan: