Senarai Blog Saya

JOM FOLLOW | ...:::: BGM online ::::....

Selasa, 11 Januari 2011

Panas! Blogger UMNO kata Solat Hajat bidaah!!

Sabda Rasulullah SAW. "Tidaklah seseorang dari kamu apabila berhajat, berwuduk dan solat dua rakaat dengan surah Al-Kafirun dan Al-Ikhlas melainkan di makbulkan hajatnya"

Para Sahabat sering solat hajat dua rakaat walaupun ketika diluar rumah.

LinkBerita lanjut.. KLIK sini!!

Wah.. Pondok mana blogger YB Hamidah di belajar? Pandai benar tafsir.. Mengalahkan Mufti Melayu Haruss Sani.. haha.. Si Zambry main tiang tu tak salah pulak. Dituntut ke?

UMNO buat isu ni apabila mereka gerun dengan kehadiran rakyat di Majlis Solat Hajat Pakatan Rakyat di Malawati. Usah lah tunjuk ketengin mu wahai UMNO!!


Blogger YB Hamidah ini menyarankan ulama yang mengamalkan dan membiarkan umat mengerjakan solat hajat ketika mereka ada keperluan, seperti amalan di sekolah-sekolah dan pusat-pusat pengajian tinggi apabila hampirnya menghadapi peperiksaan akhir, persatuan-persatuan agama apabila ada perayaan-perayaan tertentu, masjid-masjid dan surau-surau serta orang-orang perseorangan apabila menyambut hari-hari yang dianggap sebagai kebesaran Islam. Begitu tenginnya UMNO.

6 ulasan:

amieiezam berkata...

pegang lilin mengenang org udah tumpor mcmana?di tuntut ke YOP? hahahha.....

sembah TBH macamana?

heheh pluralisme? kata ANWAR agama ISLAM sama je dgn agama lain...mana nak letak aqidah dia ni?

Tanpa Nama berkata...

errr..errr..saudara,bleh bagi bukti tak???tunjuk skit...

otaklunyai berkata...

depa tu yang dilahirkan didunia ni buat bidaah... kalau tak tau agama belajar, jangan buat agama macam isu yang depa dok putar-belit...

Tanpa Nama berkata...

memang benar ada pandangan ulama yang mengatakan solat hajat itu bidaah.
namun,syeikhul islam ibnu taimiah mengatakan solat hajat berjemaah boleh dilakukan secara jarang-jarang(jarang-jarang dilakukan).

Tanpa Nama berkata...

benda ni hanya pengikut wahabbi

Tanpa Nama berkata...

Woi blog bodoh blog sungai rapat hanya meletak pendapat seorang ustaz sahaja jangan banyak buat fitnah, cuba baca betul-betul jangan main bantai