Senarai Blog Saya

JOM FOLLOW | ...:::: BGM online ::::....

Ahad, 26 September 2010

Gambar: Rumah Terbuka Pakatan Rakyat Perak meriah



Kehadiran orang ramai dalam Majlis Jamuan Eidul Fitri Pakatan Rakyat sangat di luar jangkaan, makanan hampir sahaja tidak mencukupi, namun semua yang hadir merasa puas kerana matlamat kehadiran mereka bukan untuk makan semata-mata tetapi bertemu wajah dengan pimpinan serta mendengar ucapan dan amanat pimpinan.

Orang ramai mula membanjiri perkarangan Pejabat PAS di Medan Istana seawal jam 7.00 ptg terutama orang-orang bukan Islam, manakala umat Islam menunaikan solat Maghrib terlebih dahulu di masjid yang berhampiran atau di rumah masing-masing.

Antara pimpinan Pakatan Rakyat yang hadir meraikan para tetamu malam tadi ialah YB Dato' Seri Hj Nizar, Ustaz Abu Bakar Husein, YB Dato' Ngeh Kho Ham, YB Zainuddin Yusuf, YB Dr. Lee Boon Chye, YB Khalil Idham Lim, YB Nga Khor Ming, YB Dr. Mujahid Yusuf, YB Chan Ming Kai dan ramai lagi. Sdr. Mustapa Kamil Ayob,Pengerusi PKR Negeri hadir di penghujung program kerana menghadapi masalah kesesakan jalan raya di Kuala Kumpur.

YB Chang Ming Kai memakai pakaian Baju Melayu lengkap bersamping dan bersongkok, begitu juga YB Dr. Lee Boon Chye dan sdr Kris dari DAP. Hampir sahaja ramai yang tidak mengenali mereka. Meraka kelihatan segak dan cukup bergaya dengan pakaian Melayu. Sehingga YB Ngeh tersasul dalam ucapannya dengan menyebut memakai baju Melayu dan "lampin", orang ramai bergelak sakan mendengar ketersasulannya itu, namun Ngeh bijak orangnya lantas terus menjawab " saya sengaja menyebut begitu, sebab nak tahu saudara-saudara ambil perhatian atau tidak terhadap ucapan saya".

Program dimulakan dengan ucapan aluan saya selaku pengarah program, diikuti dengan ucapan-ucapan silih berganti oleh Ustaz Abu Bakar Husein, Dato' Ngeh, Dr. Lee Boon Chye, Nga Khor Ming, Chan Ming Kai dan Dato' Seri Hj Nizar. Orang ramai turut dihiburkan melalui persembahan nasyid oleh Q Har.

Majlis malam tadi juga turut meraikan 100 orang golongan fakir miskin di sekitar bandararaya Ipoh. Mereka menerima sumbangan dari PAS Perak.



Ustaz Munir Ali menyambut tetamu


YDP Pas Gopeng


Pemuda PAS Batu Gajah


pekene cendol.. sedap...


Dato Seri melayani tetamu ayng hadir


sedang update blog ke YB?


Para pimpinan




YB Zainuddin


Ustaz Abu Bakar


YB Ngeh bersama YB Mujahid


Nizar is my MB


perpaduan kaum..


YB Chang segak berbaju melayu




caya la


Ustaz Misbah melayani tetamu


menunggu giliran




Ustaz Radzi Zainon turut hadir


Bakal ketua Pemuda bersama Ketua Pemuda dan Mantan Ketua Pemuda


YB V Sivakumar menyampai ucapan








Ustaz Akmal


Dr Lee Boon Chye kemas berbaju melayu dan bersongkok


berbual sambil mendengar ucapan rakan pimpinan


bersemangat memberi ucapan








Dato' Seri sedang memberi ucapan



gambar: PAEH PHOTOGRAPHY

Tiada ulasan: