Senarai Blog Saya

JOM FOLLOW | ...:::: BGM online ::::....

Khamis, 18 Ogos 2011

PAS sedia Tawan kembali PERAK !

Taiping, 18 Ogos: Bertempat di Markaz Air Kuning semalam PAS Perak telah menganjurkan Seminar Pemerkasan Parti telah dihadiri oleh Naib Presiden PAS Datuk Paduka Hussam Musa Exco Kanan Kerajaan PAS Kelantan. Program yang bermula jam 8.30 pagi di dahului dengan pengisian taujihad yang disampaikan oleh Pesuruhjaya PAS Perak Ustaz Abu Bakar Hussin.

Selain Seminar Pemerkasaan Parti yang disampaikan oleh Datuk Hussam, satu perbentangan sistem pengursan parti yang sistematik juga disampaikan oleh Penolong Setiausaha PAS Pusat.

Dalam Seminar yang disampaikan oleh Datuk Hussam, beliau membahaskan petikan Alquran dari surah An'nisa yang menjelaskan mentaliti manusia yang takut, kerugian serta ego dengan meletakkan sandaran kepada diri sendiri. Beliau juga menyakan PAS Perak mempunyai kekuatan sendiri yang perlu di teruskan serta dibuat penambahbaikan menjelang PRU 13 nanti.

Antara contoh yang di ambil ialah strategi Sultan Muahammad Al Fatih yang berjaya menakluk Kota Konstinapel dengan strategi yang begitu teliti dengan melihat kelemahan yang ada serta menerima pandangan dari akar umbi untuk mencari formula kemenangan.

Dengan nilaian angka kekalahan dibeberapa DUN yang ditandingi, maka beliau yakin bahawa PAS Perak bersedia untuk kembali menarik pengundi agar memberi sokongan kepada PAS dengan menyelesaikan beberapa isu yang perlu ditanggani dengan baik dan bijak bersama Pakatan Rakyat. Beliau juga menyatakan sekirannya PAS perak dapat menawan kembali Perak, InsyaAllah Putrajaya juga bersama-sama kita.

Ustaz Abu Bakar menyampaikan Taujihad serta Motivasi kepada Pimpinan PAS Kawasan

Sebahagian peserta Seminar Pemerkasaan Parti yang hadir

Barisan kepimpinan PAS Perak

Tiada ulasan: