Senarai Blog Saya

JOM FOLLOW | ...:::: BGM online ::::....

Rabu, 17 Ogos 2011

PAS Prihatin: Yang susah dijejaki, huluran bantuan diberi


BATU GAJAH (14.8.11): Biarpun negara kita telah merdeka selama 54 tahun, namun rata-rata kehidupan rakyat dinegara ini masih berada ditahap lama. Kemiskinan menghambat walaupun arus pemodenan begitu deras disekeliling kita.

Pengalaman sahabat saya yang buat pertama kalinya menyertai program menghantar bantuan kepada fakir miskin dan ibu tunggal ini, bukan sahaja memberi makna yang mendalam terhadap dirinya tetapi juga mendatangkan rasa insaf dengan apa yang ada. Amat sukar untuk beliau mempercayai apa yang dialami dan dilihat dengan mata kepalanya sendiri. Ramai lagi rakyat merdeka yang menderita dicengkam kemiskinan dan kesusahan. Tinggal diceruk dan hujung kampung, mengharungi badai hidup seharian dalam penuh kepayahan.

"Bayangkan seorang makcik tu beritahu yang kampung tu baru saja 3 bulan yang lepas menikmati air paip. Selama ini mereka hidup dengan air perigi sahaja. Negara kita dah merdeka 54 tahun tapi nasib rakyat masih susah dan sengsara tanpa siapa peduli," kata Faizul yang masih tidak dapat menerima kenyataan yang dilihatnya didalam arus kehidupan hari ini.

Skuad Kebajikan Dun dengan bertemakan 'PAS Prihatin' meneruskan perjalanan menjejaki fakir miskin dan ibu tunggal bagi menyampaikan bantuan sekadar terdaya agar Ramadhan ini mereka akan terasa, masih ada yang ingat dan prihatin akan nasib yang menimpa mereka.

Hargai pemberian dan bersyukur kerana masih ada yang sudi membantu

Sdr Radzi mendengar keluhan

Genangan airmata bagai menceritakan segala-galanya yang dilalui selama ini

Berterima kasih kerana bertanya khabar dan menghulurkan bantuan

Banyak yang diadukan kepada Sdr Radzi dan Muslimat PAS Batu Gajah



Sdr Radzi sedang berucap dihadapan fakir miskin dan ibu tunggal di Kg Changkat Larang

Bantuan dihulurkan berupa wang ringgit dan...

Beras dan bahan makanan lain

Sumbangan daripada PAS Changkat Larang







Kanak-kanak ini gembira dilayan Sdr Radzi

Rumah yang dhaif






Beras digalas, sebagai bantuan kepada yang memerlukan




Semoga segala kerja-kerja amal ini bukan setakat membantu kepada yang amat memerlukan tetapi juga dihitung sebagai pahala ibadah disisi Allah Taala.

Tiada ulasan: