Senarai Blog Saya

JOM FOLLOW | ...:::: BGM online ::::....

Ahad, 27 September 2009

Tak Ada Pilihanraya Tak Mandang Menteri ?

demokrasi93.blogspot.com

http://www.buletinonline.net/images/stories/banner/PRKBaganPinang3%20023.jpgBAGAN PINANG – ADUN Lukut, Negeri Sembilan, Ean Yong Tin Sin berkata jentera Pakatan Rakyat sudah mula begerak tanpa menunggu hari penamaan calon pilihanraya kecil DUN Bagan Pinang

Beliau yang juga Timbalan Pengerusi DAP Negeri Sembilan berkata, partinya akan menyokong sepenuhnya siapa sahaja calon Pakatan Rakyat yang akan dinamakan oleh PAS.

”Kita sudah bersama-sama berjalan dan melawat kepada banyak kampung termasuk ladang dan kampung baru di seluruh Bagan Pinang,

”inilah sudah menunjukkan semangat yang bgitu tinggi (dikalangan Pakatan),”katanya ketika berucap pada Majlis Sambutan Eidul Fitri yang dianjurkan oleh PAS Negeri Sembilan di kampung Bagan Pinang, semalam.

Menurutnya Rakyat di Bagan Pinang dan Teluk Kemang kini boleh melihat menteri-menteri kerana adanya pilihanraya kecil. sehingga kini sudah tiga orang Menteri Tionghua.

Sebaliknya, sebelum ini, tidak berlaku pilihanraya kecil, susah rakyat untuk melihar muka menteri.

”Kalau tak ada pilihanraya kecil, penduduk-penduduk Bagan Pinang susah lah nak jemput menteri-menteri,”ujarnya.

Justeru beliau menyeru semua rakyat yang susah agar meminta peruntuan dan bantuan sebanyak-banyaknya dari menteri-menteri yang datang, tetapi mengundi PakatanRakyat dalam pilihanraya yang akan diadakan pada 11 September akan datang.

Tiada ulasan: