Senarai Blog Saya

JOM FOLLOW | ...:::: BGM online ::::....

Selasa, 29 September 2009

ADUN Galas kembali selepas rawatan di China

demokrasi93.blogspot.com
GUA MUSANG –Setelah beberapa bulan menjalani rawa:tan di sebuah hospital di China, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Galas, Chek Ha-shim Sulaima telah pun kembali ke tanah air.

Pengarah Majlis Tindakan DUN (MTD) Galas, Hussin Embong berkata, Chek Hashim berada dalam baik dan lebih bertenaga daripada sebelumnya dan bakal mendapatkan rawatan susulan selepas sebulan di China.

Menurutnya, beliau mengajak masyarakat untuk turut sama-sama mendoakan kesejahteraan Chek Hashim seterusnya dapat kembali melaksanakan tugasnya seperti sedia kala.

“Lebih kurang 1000 penduduk Gua Musang hadir menyambut Kepulangan Chek Hashim di Pejabat DUN Galas pagi ini (semalam).

“Kita berharap, selepas ini Chek Hashim dapat melaksanakan tugasnya seperti sedia kala dengan dibantu jentera parti daerah dan juga MTD,” katanya kepada Sinar Harian ketika ditemui selepas Majlis Aidilfitri Pas DUN Galas bertempat di pekarangan pejabat DUN Galas, semalam.

Hussin berkata, sehingga kini beliau bersama jentera parti membantu Chek Hashim melaksanakan tugas, biar pun Chek Hashim berada di luar negara beberapa bulan untuk menjalani rawatan.

Menurutnya, sepanjang ketiadaan beliau, segala tugas yang memerlukan autoriti Chek Hashim dibantu oleh Penyelia Parli-men, Dr Zulkifli Mohamad.

“Sementara itu, perma-salahan rakyat seperti untuk memohon bantuan kecil seperti sumbangan dan seba-gainya mereka hanya perlu berjumpa dengan MTD.

“Ketiadaan Chek Ha-shim tidak bermakna rakyat permasalahan rakyat terbiar begitu sahaja, justeru mereka yang bermasalah boleh mengetengahkan permasalahan mereka,” ka-tanya.

Tiada ulasan: