Senarai Blog Saya

JOM FOLLOW | ...:::: BGM online ::::....

Isnin, 28 Mac 2011

ANEH, Bayi Ini Lahir Dalam Keadaan Bersunat

Anak pertama pasangan Hairul Insaniyah (23), dan Sunarto (27) yang diberi nama Ahmad Dzaki Rahib Nur Fuadi, warga Dusun Sarpereng Utara, Indonesia sudah siap disunat alat kelaminnya ketika dilahirkan.

Peristiwa ajaib itu mula diketahui ketika bayi yang disambut kelahirannya oleh bidan tempatan pada usia 3 hari. Kulit dihujung kemaluan bayi lelaki itu terkelupas seperti anak yang sudah disunatkan. "Waktu itu yang pertama sekali nampak ialah abangnya. Selepas anak saya kencing, dilihat alat kelaminnya ini seperti sudah disunatkan," kata Hairul Insaniyah (Iin), ibu kepada bayi itu , Isnin (28/03/2011).


Iin berkata ia tidak mendapat sebarang alamat sebelum kelahirannya. Namun semasa hamil dia sering mengamalkan membaca Al-Quran, terutama surah Yusuf, Maryam, Yasin, Arrahman dan surah Muhammad.

"Walaupun saya terkejut dan hairan, tapi saya senang, kerana saya tidak perlu mengeluarkan belanja untuk menyunatkan anak saya," katanya.

Iin mengaku tidak tahu siapa yang menyunatkan anak pertamanya itu. "Saya menganggap ini kekuasaan Allah yang patut disyukuri. Semoga ini tanda-tanda bagus, semoga anak saya menjadi anak soleh," harapnya.

Tiada ulasan: