Senarai Blog Saya

JOM FOLLOW | ...:::: BGM online ::::....

Isnin, 21 Mac 2011

Air mata Bob Lokman mengalir apabila mengingati kisah silamnya





"Setiap kali filem saya dimainkan, saya akan berdoa supaya dosa saya diampunkan.. Moga Allah ampunkan". Itulah antara kata-kata Bob Lokman yang membuatkan beliau mengalirkan air mata ketika beliau menyampaikan tazkirah maghrib di Masjid Jamek Lama Gopeng malam semalam. Masjid tersebut dipenuhi oleh jemaah dan rakyat yang mahu mendengar ceramah beliau yang menyertai perjuangan PAS baru- baru ini.

"Saya tinggalkan kerja-kerja dunia, melawak, hiburan, dan serahkan diri kepada Allah. Jiwa dan raga saya untuk Allah, katanya lagi", katanya lagi. Katanya disambut dengan laungan Takbir. Ketika itu, air matanya tidak henti- henti mengalir..

Jadual beliau sangat sibuk. sudah 3 minggu, dari pagi sampai malam beliau dijemput untuk berceramah. selepas zakriah tersebut, beliau bergegas ke Sungai buluh untuk program disana.

Moga Allah memberkati perjuangannya.. Allahuakhbar




















hidayah Allah memangnya seluas yg x terjangkau.... tapi taufiqnya begitu MAHAL sekali.... bersyukurnya kita..... termasuk orang yang mengenali islam itu syumul.....

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

:)
saya bangga dengan anda saudara bob lokman..anda berani untuk berubah..anda jgn gundah gulana..dalam ini saf kita boleh pastikan anda makin mantopppsss..hehehee