Senarai Blog Saya

JOM FOLLOW | ...:::: BGM online ::::....

Jumaat, 13 April 2012

TERKINI: lebih 2000 mahasiswa sertai Demonstrasi Mansuh PTPTN


KUALA LUMPUR: Lebih 2000 hadir dalam Demonstasi Mansuh PTPTN di Ibu Negara hari ini. Ketika ini demonstran sedang menuju ke Dataran Merdeka.

Antara yang turut kelihatan dalam demonstran ini ialah Pengerusi SMM Safwan Anang, Bekas Pengerusi SMM, Ahmad Syukri, Adam Adli dan pimpinan mahasiswa.

4 ulasan:

PenganutPAS berkata...

Kenapa nak bazirkan masa dan tenaga untuk bantah PTPn ?? sebab mahasewel2 ni tak cerdik . dia orang tak tahu ker berpa banyak kerajaan PKR Selangor belanja untuk biasiswa ??

bagi 2011, bajet biasiswa kerajaan PKR Selangor ialah sebanyak RM254,900.00 bagi tawaran baru kepada 500 orang pelajar, manakala bagi pinjaman, bajet adalah sebanyak RM3,189,500.00 bagi tawaran baru kepada 600 orang pelajar IPT. http://www.yayasanselangor.org.my/adun/4.html

Kalau diaorang ni cerdik , aku rasa mesti diaorang buat demo mintak kerajaan PKR Selangor tambah biasiswa untuk manafaat mahasiswa . Kerajaan jenis apa ni belanja untuk biasiswa pun sama mahal dengan katil Azmin Ali ??

Amacam ada sapa2 berani buat demo kat yayasan selangor mintak tambah biasiswa ???

Tanpa Nama berkata...

sekureng kureng nya Kerajaan Selangor bolih beri biasiswa.

Tanpa Nama berkata...

Pelajar dan Mahasiswa Malaysia sepatutnya mendapat pengajian percuma, kerana Malaysia kaya dengan sumber dan khazanah anugerah Allah, Tapi kalau pengurusan sewel dan suka seleweng,,,ada gunung emas pun kat Malaysia ni, nak belajar tetap kena berhutang dan bergolok bergadai,,,,,,,,pelajar dan Mahasiswa yang tak berminat dengan pengajian percuma,,, dinasihatkan buat pinjaman PTPTN

Tanpa Nama berkata...

Hancor umno!!! klau pakatan dapat tawan putrajaya baru dapat biasiswa setakat kerajaan negeri mana boleh bagi duit. cukai2 dan duit pembayar cukai semua kerajaan persekutuan yang ambil.kita tunggu PR13..tumbangkan umbn..