Senarai Blog Saya

JOM FOLLOW | ...:::: BGM online ::::....

Isnin, 12 Disember 2011

Terok beno dah Malaysia ni...!!

udah makin teruk.. tak kan komen nk nyokong lagi??
udah2 le...

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhLQ1XHrAEaNScs_HynfPPh5UOTAsC8TpGSJNDeme2s9tR5qoUCnWo4iXbWKhwm2OpqRIsTst83jr3cFbDurTIsGBh17e1uKdwGWMY_0WbXTFFVK1_Y7ReBwFItaznU1GUXTSnH5Hd10weD/s400/rasuah.jpg

Ideks Rasuah: Kedudukan Malaysia membimbangkan
oleh Muhammad Faeez

IPOH: Pesuruhjaya PAS Perak, Ustaz Abu Bakar Hussain menyifatkan kedudukan Malaysia yang berada pada tangga ke-60 dalam Indeks Persepsi Rasuah (CPI) dalam dunia adalah sebagai sesuatu yang mengaibkan dan harus dimuhasabah oleh Barisan Nasional.

Katanya, Malaysia yang dahulunya sebaris dengan Korea Selatan,Singapore dan Taiwan kini jauh ditingalkan di belakang.

“Adalah sesuatu yang pelik bilamana negara seperti Macau dan Bhutan mempunyai rekod yang lebih baik berbanding Malaysia. Saban tahun menunjukkan Malaysia semakin jatuh daripada tangga ke-36 pada tahun 2001 dan mungkin perkara ini akan berterusan menjelang tahun 2020,” katanya kepada Harakah.

Beliau menjelaskan, gejala rasuah yang berleluasa ini bakal merosakkan ekonomi negara lantas melemahkan lagi nilai mata wang Ringgit Malaysia.

“Adakah ini yang kita gelar sebagai Transformasi Berjaya sedangkan Malaysia berada di tangga ke-60 di samping mempunyai hutang sebanyak RM 437.2 billion?”, soal beliau.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

betol tu dah dapat duit rm100 lepas tu rm 500 pulak terok betol kan?