Senarai Blog Saya

JOM FOLLOW | ...:::: BGM online ::::....

Khamis, 10 November 2011

Bila masa UMNO bagi kebebasan bersuara??? haha


pas perak

IPOH, 10 Nov 2011 Sejak bila ruang kebebasan ada dalam Umno? Soal Pesuruhjaya PAS Perak ketika mengulas berita yang dilaporkan bahawa terdapat pemimpin Umno yang terpaksa menubuhkan NGO semata-mata ingin mencari ruang kebebasan kerana ianya sudah pun tiada dalam Umno.

Menurut beliau lagi, bagaimana Umno ingin memberi kebebasan di dalam parti kalau di luar parti pun rakyat dan pihak yang mempunyai pandangan yang berbeza dengan parti kerajaan tidak diberikan ruang dalam televisyen dan media arus perdana untuk menyuarakan pandangan mereka sedangkan mereka adalah rakyat Malaysia yang sah.

Memetik ucapan Pesuruhjaya PAS Perak itu, “Kita menyeru kepada mereka yang merasakan mereka tidak mempunyai ruang untuk menyuarakan pandangan dalam Umno agar berhijrah kepada perjuangan PAS yang insyAllah diberikan ruang yang lebih besar untuk bersuara bahkan dasar perjuangannya juga jelas dari suber Al Quran, Sunnah, Ijmak Ulama' dan Qiyas ”.

Kenyataan beliau ini merujuk kepada laporan berita berkenaan luahan Veteran Umno, Tengku Razaleigh Hamzah yang mengakui 'tiada ruang bersuara' dalam parti menyebabkan beliau dan rakan-rakan menubuhkan NGO Angkatan Amanah Merdeka (Amanah).

Tiada ulasan: