Senarai Blog Saya

JOM FOLLOW | ...:::: BGM online ::::....

Jumaat, 9 September 2011

Pemuda UMNO ada teloq ka?

IPOH, 9 Sept: Dewan Pemuda PAS Perak mencabar Naib Ketua Pemuda Umno negeri itu, Mohammad Annuar Ariffin berdebat berhubung isu Mat Indera dan pejuang kemerdekaan.

Dalam satu kenyataan kepada Harakahdaily, ketua penerangannya Mohd Akmal Kamarudin berkata cabaran debat itu ekoran tindakan Mohammad Annuar yang begitu "bersemangat" melebalkan Timbalan Presiden PAS, Haji Mohamad Sabu sebagai menyokong komunis hanya kerana mempertahankan Mat Indera.

"Kami pada hari ini mempelawa Annuar untuk bersama di atas satu pentas debat jika beliau benar-benar berani dan yakin untuk berhujah secara ilmiah. Walaupun kami sedar bahawa Annuar bukanlah seorang tokoh muda yang berani berdepan dengan musuh politiknya kerana acap kali memberikan alasan untuk ‘lari’ atau takut berdepan secara ‘anak jantan’," katanya.

"Kami boleh ibaratkan Annuar dan Pemuda Umno tak lebih seperti ‘Persatuan Kontraktor Kelas F’. Hanya pandai bercakap di belakang atau depan media sahaja tetapi tidak sepertimana ‘indah khabar dari rupa’. Kami menunggu atas semangat ‘anak muda’ yang menunggu saat yang sudah lama ditunggu-tunggukan," katanya mengemukakan cabaran.

Sehubungan itu, beliau menunggu jawapan Mohammad Annuar berhubung perkara itu.

Tiada ulasan: