Senarai Blog Saya

JOM FOLLOW | ...:::: BGM online ::::....

Selasa, 28 Disember 2010

Zambry jual Hotel Casuarina !!



oleh Khalil Samad

Politik negara semakin berserabut dan kelam kabut.

Ingatkan majikan yang suka mendera amah itu perkara biasa.....tapi pulak menteri rogol amah.....ini lagi luar biasa kerana duit banyak, projek banyak pergi le ` merangkak ` kat Haadyai ke, kat Bangkok ke itu yang dekat....macam - macam ada.....kat Kuala Lumpur pun berselerak.....apa punya ` barang ` da.


Rakyat mengarukan kepala masing – masing apabila mendapat tahu Tan Sri Isa Samad yang pernah disabitkan dengan rasuah pada 24 Jun 2005 oleh Panel Lembaga Disiplin umNO yang dipengerusikan oleh Tan Sri Tengku Ahmad Rithauddeen Ismail dilantik Pengerusi Felda yang baru.
Beliau pernah dijatuhkan hukuman penggantungan keahlian selama 6 tahun. Mohd Isa telah disabitkan bersalah atas 5 pertuduhan daripada 9 pertuduhan.
Antara pertuduhan yang dikemukakan adalah berhubung amalan rasuah termasuk membabitkan penganjuran pertemuan, mengadakan majlis makan dan memberi wang untuk membeli undi. Perbuatan rasuah ini telah dilakukan oleh Mohd. Isa melalui agennya merangkap Setiausaha Politik beliau, Salim Shariff ketika bertanding jawatan Naib Presiden umNO pada pemilihan September tahun 2004.
Pemilihan ini menggambarkan DS Najib seolah-olah tidak nampak di kalangan ahli umNO seramai 3.5 juta orang, melainkan beliau hanya nampak insan yang bernama Tan Sri Isa Samad sahaja.
Apa rahsianya beliau dipilih hanya Allah dan DSNajib sahaja yang tahu…..hebat sangat ke orang ini….tubuhnya kecil tapi akal rasuahnya besar…..mungkinkah si Isa Samad ini pembekal ` tongkat ali ` untuk Najib kot….sebarang kebarangkalian boleh berlaku.

Perlantikan ini menggambarkan inilah watak sebenar DS Najib dalam hal memerangi rasuah…..rasuah di MULUT tapi TANGAN dikotori rasuah…..kalau rupa itu senang aje nak basmi pembuangan bayi lantik dikalangan ` ibu ayam ` atau ` bapa ayam ` sebagai
Lebih berserabut teman terbaca blog kawan teman sisibukit.blogspot.com mengenai penjualan Hotel Casuarina di Ipoh itu…..macam – macam hal umNO ini…..lepas satu – satu menabur baja duit.
Dulunya Hotel Casuarina ,kepunyaan kerajaan negeri Perak.Menurut DS Nizar Hotel Casuarina dijual Zambry Kadir hanya RM 40 juta kepada kroni mereka.
Sementara itu menurut DS Nizar lagi ,sewaktu Pakatan Rakyat memerintah , Hotel Casuarina (kini Impiana Hotel) ini cuba dibeli, tetapi kerajaan Pakatan Rakyat tidak mahu menjualnya.

Sebaik sahaja DS Zambry MB mahkamah mendapat kerajaan secara Kudeta, Zambry menjual hotel tersebut dengan murah, hanya RM40 juta.
Inilah dikatakan pendapatan luar biasa bagi Kerajaan Bn , menjual khazanah dan harta negeri.
Maka tak hairanlah jugalah kenapa kawasan peranginan Teluk Rubiah dari zon pelancungan bertukar status kepada zon industry dan dijualkan kepada saudagar Brazil untuk dijadikan kilang besi…..tahniah umNO kami menyanjung kamu.....rakyat di dahulukan, pencapaian rasuah diutamakan.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

itu belum didedahkan siapa pembeli tunggalnya.... lagi haruuuuu..

Tanpa Nama berkata...

BGM pun satu hal juga, mengapa kamu ucapkan tahniah dan menyanjung lagi perbuatan dia ?. Lagi seronoklah mereka dapat sokongan. Orang seperti ini bukan faham bahasa kiasan. Apa yang disebut itulah yang mahu dimaksudkan. Kalau dah salah, kondem sajalah, buat apa puji-puji lagi. Mungkin bagi pemimpin UMNO itulah cara untuk rakyat didahulukan ....