Senarai Blog Saya

JOM FOLLOW | ...:::: BGM online ::::....

Khamis, 26 Ogos 2010

Umno salahguna masjid demi tujuan politik kepartian!









Oleh: Pria Malaya

Umno Bahagian Taiping melalui ketua bahagiannya, Dato Shalimin Ahmad Shafie boleh didakwa telah menyalahgunakan masjid demi keuntungan politik apabila terang-terangan membuat program anjuran parti di dalam sebuah masjid di Masjid Jamek Kampung Boyan Taiping semalam (Khamis, 26 Ogos 2010)..

Ini sekali gus telah melanggar dan menghina titah tuanku sultan yang melarang sebarang aktiviti politik di dalam masjid...(siap banner berlambangkan Umno/BN diangkut ke dalam masjid)...

Hmm...agak2...Utusan Malaysia siar tak statement mcm atas ni?..mustahil..sejarah telah membuktikan...

Persoalan sekarang, kalaulah yang anjurkan program ini adalah dari PAS atau PR, kemudian ada plak banner/kain rentang memaparkan ketiga2 logo/bendera parti ini dan banner ini kemudiannya diletakkan di dalam masjid, rasa2nya apa komen penyokong gerombolan? apa tajuk berita Utusan Malaysia muka depan?...

Korang pun dah dapat agak jawapannya..bahawa hipokritnya parti yang bernama Parti Kebangsaan Melayu Bersatu ini...sendiri buat undang2, sendiri langgar..fikir2kan..wallahua'lam..

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Raja atau Sultan , Jakim Mahupun MAIPP tak bising , ini bermakna apa sahaja puak puak atau pembodek pembodek UMNOBN buat apa sahaja program dalam Masjid tidak salah malah di benarkan .Undang undang Allah SWT lebih sempurna dari Undang Undang di Malaysia.

Wes berkata...

Ini memang salah berpolitik dalam masjid,aku pun tak suka. Tapi yang berlaku kat selangor membiarkan orang kafir masuh rumah Allah tidak menutup aurat, dalam keadaan berhadas besar, istinja' pun rasanya tak pernah apa pula ceritanya. Marilah kita kembali kepada Islam sebenar yang ddibawa oleh Rasulullah S.A.W. Jangan kerana nak kuasa kita mengabaikan syariat.