Senarai Blog Saya

JOM FOLLOW | ...:::: BGM online ::::....

Selasa, 8 Mei 2012

TERBARU! Peserta BERSIH dari Perak ditahan!


Sumber daripada Perakite Daily.. blog yang sedang meningkat naik

IPOH: Seorang lagi dipercayai ada kaitan dengan penglibatannya dalam himpunan Bersih 3.0 telah ditahan hari ini.

Amirullah Sidik, 43, telah ditahan di Pejabat PAS Perak dan dibawa ke IPD Ipoh kira-kira 2.05 petang tadi.

Pengarah Jabatan Undang-Undang dan Hak Asasi Manusia Dewan Pemuda PAS Perak (Juham), Zambri Rahim berkata, Amirullah ditahan atas seksyen 440 kanun keseksaan iaitu menyebabkan kerosakan harta benda awam.

“Tahanan ini dibawa ke IPD Dang Wangi untuk disoal siasat dan kemungkinan akan ditahan reman jika siasatan tidak selesai pada hari ini,” katanya.

Menurut seorang saksi, bekas pegawai tentera itu sudah diekori pihak Polis sehingga di kediamannya di Taman Perpaduan, Ulu Kinta sejak sabtu lalu.

Ini adalah kes tahanan ketiga tentang penglibatan dalam himpunan Bersih 3.0 selepas selepas dua orang ditahan masing-masing di Melaka dan Negeri Sembilan malam tadi.

7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Bagus pun..ini la penjahanam umat Islam, Melayu & anak cucu bangsa kita. Paling sial mereka yang berdemo kat Masjid Nabi Madinah..memalukan negara..kalau rakyat Malaysia kena tahan dari menunaikan ibadat umrah/haji..TANGGUNG LA DOSA mereka yang teraniaya. Bodoh buta tuli. Orang yang tak tau bersyukur. Sial sungguh puak2 PAS bersengkongkol dengan DAP / Ambiga ni! Tak pikir ke dia orang ni sapa?! Agak2 nya otak letak kat lutut tak pun punggung..dasar otak udang. Jgn marah aaa..dah memang betul. Dah nampak bukti..dah terang lagi nak suluh. PAS bukannya parti Islam..cakap aje perjuangkan Islam tapi macam2 buat (banyak bukti) tak mengambarkan Islam. Gila! Tak undi PAS..tak masuk syurga..orang dulu2 macam mana? Sebenarnya mereka ni (PAS) hanya guna nama Islam aje...
(kalau berani, anak jantan, keluarkanla statement saya ni!). Tapi kalu tak keluarkan pun tak apa sebab saudara sendiri dah tau dengan membacanya..pikir2 la sedara.

ZamVemma berkata...

Pergh..UMNO gila jaga Islam..hukum Islam pun dia perlekehkan..pergh UMNO jaga Islam..sama2 Islam pun dia zalim..pergh UMNO jaga.. Islam..bini2 pemimpin semua berbaju jubah siap berpurdah lagi tu!! Pergh UMNO pembela syarikat..anak2 syraikat kroni dia belik Kilang ARAK..RELEKS JE BABE..sebab duit masyuk!!Pergh UMNO jaga Islam samapi tak tau nak bezakan duit amanah rakyat siap anggap macam duit mak bapak dia tu..sebab tu dia bawak banyak LEMBU2 sewa KONDO DI ONE Menerung dan dan Sinagapore..pERGH UMNO benteng Umat Islam dan Bangsa Melayu sebab tu dia halng hak rakyat Kelantan yg sesama Islam untuk terima duit royalti!! Pergh UMNO Pembele Islam bila ikut suka mak bapak dia halang Geran Sek. Agama Rakyat waktu Mahathir dulu..Pergh UMNO Pembele Islam sebab tu kat Kelantan dulu dia culik ADUN2 PAS paksa diorang utk buat undi tk percaya kat MB Kelantan waktu tu..Pergh UMNO pembela Islam sebab Uztaz Ibrahim Libya kena tembak sebab UMNO je pembela Islam!!

Tanpa Nama berkata...

Pergh..UMNO gila jaga Islam..hukum Islam pun dia perlekehkan..pergh UMNO jaga Islam..sama2 Islam pun dia zalim..pergh UMNO jaga.. Islam..bini2 pemimpin semua berbaju jubah siap berpurdah lagi tu!! Pergh UMNO pembela syarikat..anak2 syraikat kroni dia belik Kilang ARAK..RELEKS JE BABE..sebab duit masyuk!!Pergh UMNO jaga Islam samapi tak tau nak bezakan duit amanah rakyat siap anggap macam duit mak bapak dia tu..sebab tu dia bawak banyak LEMBU2 sewa KONDO DI ONE Menerung dan dan Sinagapore..pERGH UMNO benteng Umat Islam dan Bangsa Melayu sebab tu dia halng hak rakyat Kelantan yg sesama Islam untuk terima duit royalti!! Pergh UMNO Pembele Islam bila ikut suka mak bapak dia halang Geran Sek. Agama Rakyat waktu Mahathir dulu..Pergh UMNO Pembele Islam sebab tu kat Kelantan dulu dia culik ADUN2 PAS paksa diorang utk buat undi tk percaya kat MB Kelantan waktu tu..Pergh UMNO pembela Islam sebab Uztaz Ibrahim Libya kena tembak sebab UMNO je pembela Islam!!

cucukerinci berkata...

Tak payah bagi bukti banyak....Umno tolak hukum hudud bermakna umno menolah hukum Allah yg jelas dalam al-quran....hanya Melayu bodoh saje yg percaya umno perjuangkan Islam...

mohd shahran berkata...

tanpa nama . . kuang kuang kuang

Tanpa Nama berkata...

Woiiiii..
Anjing2 kurap yang mengganas, yang memukul, yang mnyepak dan menumbuk peserta2 bila lagi nak tahan hah????

Jangan buat buta tau?

Barang dalam seluar sendiri yang berbau busuk tak mau ambil pedulili, barang orang lain pulak nak di kacau.

BANGANG punya ANJING KURAP.

mdmdmd berkata...

ZamVemma berkata...

Bukan ke perniagaan VEMMA tu memanipulasi agen bawahan. Bolehke dalam islam perniagaan yang hanya menguntungkan pihak atasan. VEMMA tu kan yahudi yang punya.

Mengapa orang islam bersekongkol dengan YAHUDI....Lupa plak apa hukumnya dari sudut islam.

Agak-agak bila nak komen.
Cermin diri tu sape