Senarai Blog Saya

JOM FOLLOW | ...:::: BGM online ::::....

Jumaat, 29 Julai 2011

Ketua Pemuda PAS Batu Gajah Kemalangan





Ketua Dewan Pemuda PAS Batu Gajah, Ustaz Abdullah Adam kemalangan sebentar tadi. beliau telah melanggar seekor kerbau yang tiba-tiba melintas. Kejadian berlaku di jalan ke Chankat Larang.

Beliau baru sahaja balik dari mesyuarat di Pejabat Perhubungan Negeri. Alhamdulillah, beliau tidak mengalami apa-apa kecederaan. Tetapi keretanya rosak teruk dibahagian hadapan.

4 ulasan:

cikguyati berkata...

Sudah terlalu banyak kemalangan yang disebabkan oleh lembu dan kerbau yang berkeliaran di kawasan ini termasuk Tg Tualang, Tronoh Mines dan Malim Nawar. Beberapa penunggang motosikal mati apabila terlanggar lembu/kerbau diwaktu malam.Mengapa pihak berkuasa tempatan tidak membuat undang-undang membolehkan haiwan ini di tangkap sebagai haiwan liar kemudian dilelong . Lagipun sememangnya liar kerana tiada bertuan dan membiak dalam semak samun.S
ekiranya hendak menternak haiwan, kerajaan boleh menyewakan tanah yang sebegitu luas untuk penternakan secara terkawal. Orang kampung dan rakyat marhein hanya mampu mengeluh melihat tanaman dilanyak kerbau/lembu,, halaman rumah pula bertaburan dengan najis dan air kencing yang melambak-lambak. Terpaksalah warga-emas2 ini terbongkok-bongkok mencuci hampir setiap hari. Susah sangat ke pihak berkuasa nak merancang dan memperbaiki keadaan ini?

Tanpa Nama berkata...

Bila pihak MDBG tangkap lembu dan kerbau ada pemimpin bodoh Pembangkang pergi maki pegawai MDBG kononnya zalim menyita lembu dan kerbau penyokong mereka. Bila kena macam ini baru tahu maki-maki yang mereka hamburkan pada pegawai MDBG ada balasannya. Sesungguhnya Allah berada dipihak yang benar sahaja bukan hipokrit seperti pembangkang

Tanpa Nama berkata...

aku pun tak paham la.. bila penguatkuasa tangkap kerbau dan lembu pihak PAS terutamanya di kg changkat larang dan seri rahmat bukan main marah lagi... ni suh buat itu ini... apa benda la korang ni.. isu lembu dan kerbau adalah kes yang tak pernah selesai.. bila suruh tuan dia mengaku.. takde sapa ngaku lembu dan kerbau tu miliknya.. jadi.. korang ni bijak pandai kan.. so buat la keputusan.. jgn nak salahkan org je.. kalo korang berani sangat.. pegi la tangkap lembu dan kerbau tu.. tgk la kena parang ke tak ngan tuan dia..

"bercakap biar la guna akai sikit"

Tanpa Nama berkata...

nasib baik tak padam hehehehehe...
kalo tak aman skit hilang sorang