Senarai Blog Saya

JOM FOLLOW | ...:::: BGM online ::::....

Rabu, 28 Mac 2012

Hamidah Munafik kantoi!

BERSAMBUNG DARIPADA ISU POSTING SEBELUM INI:

oleh Al-Husseyn

Blog Bangang penjilat bontot Hamidah tu tulis :
Ketika kejadian Jefry berada di Dewan Sungai Rokam dan dalam masa penghujung ceramah Cikgu Ali telah menelefon Jefri katanya diminta datang untuk memberi penghargaan kepadanya. Maka Jefri pun pergi ke khemah ceramah Pas dan diumumkan untuk naik ke pentas. Apabila Jefri berada di atas pentas, pihak Pas mengumumkan bahawa bekas ketua pemuda Umno Kg Sg Rapat telah menyertai Pas.
Korang tengok gambar Jefri yang tercongok depan majlis ceramah kita orang. Siapa yang Munafiq? kah! kah! kah! Sendiri tuduh orang Munafiq , sekarang sendirilah tanggung akibatnya.


Baginda Rasulullah pernah bersabda yang mafhumnya: "Sesiapa yang memanggil orang lain dengan 'Kafir' atau 'musuh Allah' sedangkan orang tersebut tidaklah begitu, maka tuduhan tersebut akan kembali kepadanya (orang yang menuduh)” - hadis riwayat Bukhari dan Muslim.

Begitulah juga sesiapa yang menggelar orang lain dengan 'Munafiq' atau 'pembohong' sedangkan orang tersebut tidaklah begitu, maka tuduhan tersebut akan kembali kepada orang tadi yang menuduh.

Jangan mudah percaya berita buruk atau cerita yang mengaibkan seorang Muslim. Allah swt berpesan di dalam Al-Quran :

“Wahai orang-orang yang beriman, jika datang kepadamu orang yang fasik membawa suatu berita, maka periksalah dengan teliti agar kamu tidak menimpakan suatu musibah kepada suatu kaum tanpa mengetahui keadaannya yang menyebabkan kamu menyesal atas perbuatanmu itu.” (Al-Hujurat : 6)

Seterusnya saya sertakan penjelasan saudara Jefri yang datang ke rumah saya petang tadi untuk membuat penjelasan seperti berikut:

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Baca jawapannya disini dan tahu siapa sebenarnya munafik,siapa sebenarnya laknatullah

http://pengundisetiasungairapat.blogspot.com/2012/03/isu-bekas-ketua-pemuda-umno-masuk-pas.html

Tanpa Nama berkata...

blog manjung mari,

senangkah hidup tuan membuat onar kpd hamba Allah yg tidak berdosa ni? semoga apa yg tuan lakukan kpd insan ni akan kembali menghantui tuan sampai bila2...
tak aman lah hidup tuan!