Senarai Blog Saya

JOM FOLLOW | ...:::: BGM online ::::....

Rabu, 28 Mac 2012

Hamidah Munafik kantoi!

BERSAMBUNG DARIPADA ISU POSTING SEBELUM INI:

oleh Al-Husseyn

Blog Bangang penjilat bontot Hamidah tu tulis :
Ketika kejadian Jefry berada di Dewan Sungai Rokam dan dalam masa penghujung ceramah Cikgu Ali telah menelefon Jefri katanya diminta datang untuk memberi penghargaan kepadanya. Maka Jefri pun pergi ke khemah ceramah Pas dan diumumkan untuk naik ke pentas. Apabila Jefri berada di atas pentas, pihak Pas mengumumkan bahawa bekas ketua pemuda Umno Kg Sg Rapat telah menyertai Pas.
Korang tengok gambar Jefri yang tercongok depan majlis ceramah kita orang. Siapa yang Munafiq? kah! kah! kah! Sendiri tuduh orang Munafiq , sekarang sendirilah tanggung akibatnya.


Baginda Rasulullah pernah bersabda yang mafhumnya: "Sesiapa yang memanggil orang lain dengan 'Kafir' atau 'musuh Allah' sedangkan orang tersebut tidaklah begitu, maka tuduhan tersebut akan kembali kepadanya (orang yang menuduh)” - hadis riwayat Bukhari dan Muslim.

Begitulah juga sesiapa yang menggelar orang lain dengan 'Munafiq' atau 'pembohong' sedangkan orang tersebut tidaklah begitu, maka tuduhan tersebut akan kembali kepada orang tadi yang menuduh.

Jangan mudah percaya berita buruk atau cerita yang mengaibkan seorang Muslim. Allah swt berpesan di dalam Al-Quran :

“Wahai orang-orang yang beriman, jika datang kepadamu orang yang fasik membawa suatu berita, maka periksalah dengan teliti agar kamu tidak menimpakan suatu musibah kepada suatu kaum tanpa mengetahui keadaannya yang menyebabkan kamu menyesal atas perbuatanmu itu.” (Al-Hujurat : 6)

Seterusnya saya sertakan penjelasan saudara Jefri yang datang ke rumah saya petang tadi untuk membuat penjelasan seperti berikut:

Jom baca! Hamidah laknatullah!!!

Daripada blog sahabat: Al-Husseyn

Pada 25 Mac 2012 malam Isnin satu ceramah telah diadakan oleh PAS Cawangan Sungai Rokam di Kg Sg Rokam, Ipoh. Yang lucunya, Hamidah pun ikut buat juga. Mana-mana Pakatan Rakyat buat ceramah

Bila Hamidah dapat tahu, dia terhegeh-hegeh membatalkan majlis ceramah 'Yahudi Laknatullah' nya yang pada mulanya dirancang akan diadakan di Arena Square Batu Gajah. Lalu dipindahkan ke Dewan Ahmad Said, Sg Rokam, untuk menyaingi ceramah Pakatan Rakyat yang telah dirancang terlebih awal.

Dalam risalah yang Hamidah edarkan, dia tidak berani menyebut anjuran Umno atau olehnya. Mungkin dia sedar, orang ramai memang menyampah dan tidak akan pergi kalau tahu dia adalah penganjurnya.

Kalau tidak kerana ada makan percuma dan 5 buah bas untuk mengangkut orang luar ke sini, sudah tentu sunyi sepi lah majlis Hamidah.

Atas tujuan untuk menganggu ceramah PR, Hamidah telah memasang dua corong speaker dan satu speaker box di luar kawasan dewan. Dia ikat corong-corong tu pada tiang telepon kat luar pagar dan dihalakan ke arah lokasi ceramah PR.Tiga speaker box lain juga turut di halakan ke arah lokasi ceramah PR.Dahsyat betul perangai Midah ni – mengalahkan Yahudi!

Sewaktu majlis ceramahnya sudah kehabisan modal, dan pihak kami masih garang dengan penampilan DS Nizar, puak Hamidah mengulang-ulang rakaman ceramah Hamidah semata-mata untuk menganggu ceramah Nizar.Mujurlah PA sistem kami pun cukup power!

Ceramah Midah laknatullah itu tidak mencapai sasarannya.Seketika bila DS Nizar menarik nafas dan ‘pause’ sebentar, maka ketika itulah kami sempat mendengar laungan lolongan Midah yang terlalak terlolong. Kami semua sekadar gelak dan terasa lucu dengan sikap Midah tersebut!

Dalam blog bangang ini dia kata Pas/PR telah mempergunakan saudara Jefry Bin Saudi iaitu bekas ketua pemuda Umno Kg Sungai Rokam sebagai penerima penghargaan tetapi diumumkan bahawa saudara Jefry telah menyertai Pas secara rasminya bersama 20 orang rakan-rakannya ….. ha! ha! ha!

Jefry telah dianiayai oleh Cikgu Ali @Alhussein juga kawan rapatnya. Saudara Radhi Zainon pula adalah perancang utama penipuan ini agar penyokong tegar Pas tetap menyokong mereka. Ha! ha! ha!

Sebelah ni gambar Jefri yang datang ke rumah saya sebentar tadi membuat penjelasan kepada saya. Saya dah rakam, tunggu diupload nanti...

Nampak sangat menggelabah puak-puak Hamidah ni – nak membohong pun tak pandai.

Mereka buru Jefri dan membawanya ke pejabat Pusat Khidmat Masyarakat Hamidah dan paksa dia buat pengakuan.Mereka paksa Jefri baca skrip yang telah mereka sediakan.

Jefri dan rakan-rakanya sudah lama masuk PAS.Cawangan kami ini pun hampir setahun tidak buat ceramah kerana keuzuran saya.

Pada kesempatan kami mengadakan ceramah pada malam tersebut, maka kami pun umumkan kemasukan Jefri dan rakan-rakanya yang lain.

Itu yang buat Hamidah tersentak dan kelam kabut. Dia rasa macam tidak percaya.Pagi-pagi esoknya dia arahkan orang-orang cari Jefri dan paksa buat pengakuan ’turning over’ Ha! Ha! Ha!

Korang tengoklah sendiri sijil ahli Pas saudara Jefri bawah ini – lihat tarikhnya – 13 MAC 2011. Alhusseyn mana ada tipu punya.

Umno/BN memang dajal yang telah lahir untuk memusnahkan umat Islam dan wajar ditentang sehabis-habisnya. Mereka sanggup buat apa saja walaupun menipu, berbohong dan kelentong demi mengekalkan rampasan kuasa kepimpinan di negeri Perak.

Tunggulah videonya nanti.Seorang sahabat sedang memprosesnya.Bukan baca skripnyalah!

Selasa, 27 Mac 2012

Ini program UMNO... Siapa berani kacau...tak pakai helmat pun tak apa. Konvoi kupon berbaju T percuma...akan datang UMNO kena bagi topi kaledar percu

0leh: Orang Ni



Ini program UMNO... Siapa berani kacau...tak pakai helmat pun tak apa.

Konvoi kupon berbaju T percuma...akan datang UMNO kena bagi topi kaledar percuma untuk keselamatan anak muda....hahaha...

25 Mac 2012 telah berlansung satu program anjuran UMNO BN Larut Perak yang boleh di namakan sebagai Program konvoi Kupon 15 hinggit..hahaha.. peserta yang terdiri golongan anak muda juga di beri percuma sehelai baju T yang tertera PRU13 pemuda BN Larut..nama saja pemuda BN,tapi boleh dikatakan semua dari anak muda berbangsa melayu…jelas menunjukan anak muda cina dan india memang dah tak sokong BN lagi.

Menurut sumber mengatakan Pemuda UMNO Larut Sdr. Anuar Ariffin terpaksa mengeluarkan pulus yang tebal untuk anjuran konvoi Himpunan Perdana Pemuda UMNO Larut yang berkumpul di Astaka Batu Kurau. UMNO Larut terpaksa gunakan pendekatan seolah-olah memberi habuan…( Adik beradik sepupu sepapat rasuah le tu..hehehe..). .[ Klik Sini]
Ust Akmal menunjuk-kan bukti kupon dan baju T percuma dari UMNO Larut yang semakin tertekan dalam meraih sokongan muda

Seorang anak muda yang sertai Konvoi Kupon ini diberi RM15 dan sehelai baju T yang aku anggarkan sehelai RM10, maka kos seorang peserta RM25 dan menurut sumber yang sertai program ini menganggarkan sejumlah 1500 orang dalam konvoi kupon tersebut. UMNO Larut dikatakan gagal dalam program ini kerana sasaran mereka ialah 3 ribu peserta..apapun lebih RM40 ribu telah dibelanjakan, itu tidak termasuk kos-kos makan free dan sebagainya. Kalau anak muda yang sertai konvoi kupon ini dapat RM15….yang atas-atas tu mahu lebih lagi nilai kupon-nya…hahaha…

Amat ketara dan jelas UMNO Larut khususnya UMNO Perak sudah kritikal nazak sebab terpaksa mempergunakan anak muda dengan unsur-unsur negetif demi mengharapkan sokongan anak muda bertambah . Najib dan Mahyudin mungkin akan datang lagi ke Perak…hahaha..sebab Zambry sudah di-ibarat seperti burung gagak tua yang hanya melompat-lompat kerana tak mampu terbang disebabkan keguguran bulu sayapnya.

Apa yang menghairankan ialah terdapat dikalangan peserta yang masih berumur belasan tahun dan agak mengejutkan ada dikalangan mereka yang tiada lesen memandu dan berkonvoi dengan tidak memakai topi kaledar. Apa bila ditanya oleh Timbalan Ketua Pemuda PAS Larut Sdr Ust Akmal mengapa menunggang motosikal tidak pakai topi keledar kepada seorang peserta disini ? peserta tersebut menjawap “Ini program UMNO la…Polis mana berani buat apa-apa..mereka pun dibayar gaji oleh UMNO..” ?????? Dibayar gaji oleh UMNO..!!!. Rupanya inilah yang didik oleh kepimpinan UMNO dengan sumber dan dakyah yang salah dan mungkin menyalahi undang-undang.

Ust Akmal dalam ceramahnya di Bukit Jana Taiping bersama Chegu Bard pada malam tadi menyatakan bahawa program Konvoi Pemuda UMNO Larut ini dibuat atas sebab mereka rasa tercabar,malu dan tertekan dengan program konvoi anjuran PAS Larut baru-baru ini, program tersebut berjalan dengan jaya-nya dengan kejayaan menghimpunkan lebih 2 ribu anak muda yang menyokong Pakatan Rakyat . Namun dalam program konvoi anjuran PAS Larut amat berbeza sekali pendekatan yang diberi,peserta di pastikan mempunyai lesen yang sah,dipastikan ada roadtax,dipastikan ada cermin sisi yang lengkap dan mesti memakai topi kaledar serta tiada kupon-kupon duit minyak,tiada baju free…pendek kata semua yang sertai haruslah datang dengan jujur dan iklas.

Kupon Konvoi bermotor RM15...kalau kereta mahu RM150..haha..

Baju T yang diberi percuma oleh UMNO Larut bakal dibuat kain lap kaki di pintu tandas...haha..

Khamis, 15 Mac 2012

Selasa, 6 Mac 2012

Dr Hasan Ali JATI berperasit dibawah khemah UMNO dengan isu basi di Batu Kurau

oleh: orang ni

Ceramah Roadshow Dr Hasan Ali berlangsung di Batu Kurau yang membanggakan riak-kan diri DHA yang konon-nya sudah mencecah 34 lokasi semuanya dan Batu Kurau adalah lokasi yang ke 35. DHA juga berkata disetiap roadshow-nya semua perjalanan majlis berjalan dengan lancar tanpa halangan…

“Woi..!!! DHA……!!!!! ” kamu dah lupa ke bala bencana sehinggakan khemah dan pentas kamu terpelanting disapu hujan ribut dengan petir sambung menyambung di Seri Manjung Lumut..??? Sumber berkaitan Klik [ Sini ] dan [ Sini ].

Dalam ceramah DHA di Batu Kurau ini juga jelas menunjuk-kan yang beliau bertambah hebat dikalangan pemimpin UMNO yang menganggapnya hero dalam UMNO sekarang terutamanya di negeri Perak . Kehadiran para pemimpin UMNO di lokasi jelas menunjuk-kan DHA adalah talian hayat terakhir UMNO dalam meraih sokongan rakyat.

UMNO negeri Perak tidak boleh menyangkal lagi perkara ini,kerana disetiap ceramah DHA sekarang pasti akan ada para pemimpin UMNO akan turun serta melutut,mencangkung memperhampakan diri didepan pentas. Segala persiapan majlis kesemuanya jelas menunjuk-kan semuanya disediakan oleh pihak UMNO.
Kantoi…!!! Kelihatan khemah yang digunakan milik UMNO
( Sumbangan Adun Batu Kurau YB Kapt(B) Dato' Mohd Najmuddin B. Elias - UMNO BN )

Dalam ceramah semalam yang pada perancangan awalnya akan digandingkan DHA dengan Ust Kazim, tetapi DHA terpaksa terpekik terlolong sendirian selama 2jam lebih kerana Ust Kazim tidak hadir… (Penulis tidak tahu kenapa Kazim tidak hadir disaat-saat akhir diumumkan semalam…macam ada yang tak kena…haha…)
Antara pemimpin UMNO yang sudi datang mendengar dan menjilat kelentong DHA

Dari pemerhatian semalam,mejoriti yang datang adalah dari kalangan penyokong UMNO sahaja walaupun DHA dengan “muka tak malu dan perasan “mengatakan yang hadir ramai terdiri dari penyokong PAS. Manakala isu-isu yang disampaikan oleh DHA hanyalah copy and paste dari ceramah-ceramahnya yang lepas..nampak sesangat dah basi yang dijaja oleh DHA buat UMNO yang semakin basi dalam sokongan…hahaha…

Jumaat, 2 Mac 2012

Hamidah dan AC Mizal diboikot?

oleh: orang ni

Dalam bulan Mac 2012 ini sebuah program bertemakan Taiping Fest 1Malaysia 1Pelancongan 1Kampung 1Budaya dibuat di Taiping bagi memenuhi aktiviti kalendar pelancongan Tahun Melawat Perak 2012. Pelbagai aktiviti dan acara dianjurkan oleh pihak penganjur disini.Antaranya memancing di Lake Garden Taiping,pertandingan karoeke,persembahan artis terkenal tanah air dan sebagainya. (Kalau tiada hiburan melampau…maka bukan UMNOlah nama-nya..hehehe..)

Penulis dimaklumkan bahawa pihak penganjur disini telah memboikot YB Hamidah yang juga exco pelancongan negeri. Khabarnya semua ideal dan buah fikiran YB Hamidah telah ditolak mentah-mentah oleh penganjur disini. Sehinggakan nama dan wajah YB Hamidah tiada di paparkan di banner sebagai publisiti pelancongan disini. Sebaliknya muka yang Najib,Ng Yen Yen dan Zambry sahaja dipaparkan. Sedangkan YB Hamidah exco pelancongan Perak.

Banner program pelancongan Perak yang tiada wajah exco pelancongan Perak

Yb Hamidah yang syok sendiri dalam memilih Ac Mizal sebagai Duta Pelancongan negeri Perak

Begitu juga dengan nasib Duta Pelancongan negeri Perak yang dipungut sebagai Bidan Terjun oleh YB Hamidah dikatakan tidak akan diundang dalam program disini. Untung Ac Mizal..dapat keistimewaan,dapat imbuhan,dapat gelaran Duta..tapi… ape idak buatnye…

Kisah mereka-mereka yang tidak suka dengan YB Hamidah ini adalah dikalangan orang UMNO juga. Kisah UMNO hentam UMNO,UMNO perjatuhkan UMNO,UMNO boikot UMNO,UMNO kelentong UMNO di-ibaratkan tong sampah yang padat dengan sampah yang membusuk.. sudah tidak boleh disembunyikan lagi dari dihidu ke pengetahuan umum. Semuanya kerana pemimpin UMNO semuanya gila pada kuasa,nama dan glamour.

MB Zambry pula tidak boleh berbuat apa-apa dalam isu ini…kerana beliau sendiri pun masih lagi di-ibaratkan seperti bayi yang masih menyusu dari botol susu politik Najib.. kalau Najib tarik puting susu itu maka meraunglah Zambry…

Kalau tersedak susu..?? Buruk padahnya…hehehe…